۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
پیچ‌خورده‌ترین برج جهان

پیچ‌خورده‌ترین برج جهان، «رقص نور» نام دارد و با الهام‌گرفتن از شفق‌های قطبی در چین ساخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت چین به تازگی از یک برج شگفت‌انگیز در شهر چونگ‌کینگ واقع در غرب چین رونمایی کرده است. این معماری دارای چند پیچ و تاب منحصربه‌فرد است که آن را به یک سازه شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند. «رقص نور» که به عنوان پیچیده‌ترین برج جهان شناخته می‌شود، ۵۹۰ فوت ارتفاع دارد و شبیه به شفق شمالی است. این بنا توسط یک شرکت معماری به نام Aedas طراحی شده است.

پیچ‌خورده‌ترین برج جهان

چرا رقص نور پیچ‌خورده‌ترین نامیده می‌شود؟

این برج با الهام از شفق‌های قطبی و مشابه خطوط مارپیچی و متحرک شفق‌های قطبی ساخته شده است. هنگامی که خورشید طلوع می‌کند، پرتوهای آن در نمای پیچ و تاب‌خورده برج می‌درخشد. در واقع نور نقش مهمی را در برجسته‌کردن نمای منحنی این برج ایفا می‌کند و بازتاب نور روی سطح شیشه‌ای برج باعث می‌شود که در طول روز و از زوایای مختلف، نماهای چشمگیری ایجاد شود.

نام رقص نور به دلیل نمای شیشه‌ای برج انتخاب شده است و این بنای ۳۹ طبقه‌ای دارای ۳۴ طبقه فضای اداری و پنج طبقه شامل امکانات رفاهی و سالن‌های ملاقات است. شرکت سازنده برج رقص نور ادعا می‌کند که این بنا دارای زاویه چرخش تا ۸.۸ درجه در هر طبقه است که این میزان ۱.۵ برابر بیشتر از هر برج دیگری در جهان است.

پیچ‌خورده‌ترین برج جهان

برج‌های مشابه رقص نور در سراسر جهان

آسمان خراش‌ها و بناهایی با نمای پیچ‌خورده، یک روند روبه‌رشد در معماری سراسر جهان است. یکی از این بناها برج کانیان در دبی با ارتفاع بیش از هزار فوت است که در سال ۲۰۰۵ ساخته شد. برج کانیان به دلیل شکل مارپیچی و طراحی منحصربه‌فرد خود، زمانی که در معرض باد شدید قرار می‌گیرد، دچار آسیب‌دیدگی نمی‌شود. این برج به صورت دوقلو طراحی شده است که چرخش هر یک از برج‌ها حول هسته مرکزی و در دو زاویه متفاوت اتفاق می‌افتد و این موضوع باعث می‌شود که افراد در هر طبقه از برج، نمای متفاوتی را نسبت به طبقات دیگر تجربه کنند.

پیچ‌خورده‌ترین برج جهان

کد خبر 602740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.