۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
آیا سردرد پس از کرونا رایج است؟

متخصصان معتقدند که سردرد در طول بیماری کرونا شایع‌ است، اما افراد پس از بهبود یافتن نیز ممکن است درگیر آن شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سردرد ضربان‌دار و شدید می‌تواند باعث مختل شدن فعالیت‌های روزمره افراد شود؛ یکی از دلایل بروز سردرد کرونای طولانی‌مدت است. این نوع سردرد ممکن است با توجه به شدت عفونت از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. افرادی که درگیر میگرن هستند پس از مبتلا شدن به ویروس کرونا نوع شدیدی از سردرد را تجربه می‌کنند.

چرا کرونای طولانی‌مدت باعث بروز سردرد مزمن می‌شود؟

هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است که چرا کرونای طولانی‌مدت باعث بروز سردرد مزمن می‌شود، اما متخصصان تئوری‌های مختلفی را ارائه کرده‌اند. یکی از دلایل بروز این نوع سردرد، می‌تواند به دلیل کم‌خوابی یا کم‌آبی بدن در اثر عفونت اخیر باشد. همچنین ممکن است افراد به دلیل مصرف مقادیر زیاد مسکن‌های بدون نسخه دچار سردرد شوند.

آیا سردردهای پس از کرونا رایج است؟

متخصصان معتقدند که سردرد در طول بیماری شایع‌تر است، اما افراد پس از بهبود یافتن از بیماری نیز ممکن است درگیر آن شوند. این نوع درد ممکن است در دیگر قسمت‌های بدن نیز رخ دهد. گروهی از محققان داده‌های پزشکی ۲۰۰ نفر که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند را مورد بررسی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۶۶.۵ درصد افراد اعلام کردند که پس از گذشت چهار هفته از بیماری، هنوز درگیر سردرد هستند.

کد خبر 602720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.