آغاز ورود زائران ایرانی از اقلیم کردستان به کربلا

مدیرکل روابط اقلیم کردستان عراق و ایران با بیان اینکه تمام اقدامات برای استقبال از زائران ایرانی انجام شده است، گفت: روند ورود این زائران به عراق از طریق اقلیم کردستان با میانگین روزانه ۴۰۰۰ نفر آغاز شد.

به گزارش ایمنا، عبدالله عقراوی امروز (دوشنبه) اظهار کرد: روند ورود زائران ایرانی به عراق از طریق اقلیم کردستان با میانگین روزانه ۴۰۰۰ نفر آغاز شد.

وی گفت: تمام آمادگی‌ها برای استقبال از زائران ایرانی انجام شده است و اقدامات امنیتی در ایستگاه‌های بازرسی و اماکن اقامت اتخاذ شده است.

عقراوی گفت: زائران در ابتدا وارد اقلیم کردستان، سپس در نمایشگاه بین المللی اربیل مستقر و بعد از آن برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی راهی نجف و کربلا می‌شوند.

مدیرکل روابط اقلیم کردستان و ایران خاطرنشان کرد: روند ورود زائران ایرانی به عراق از طریق اقلیم کردستان به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

پیش از این پایگاه خبری المعلومه خاطرنشان کرد: زائران ایرانی از امروز (دوشنبه) سفر خود به عراق از طریق گذرگاه مرزی باشماق در استان سلیمانیه به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی را آغاز خواهند کرد.

مریوان کریم، سخنگوی رسمی این گذرگاه در اظهاراتی گفت که مدیریت این گذرگاه به منظور استقبال از زائران، اقدامات امنیتی و بهداشتی را انجام داده و وسایل حمل و نقل و امکان استراحت را نیز فراهم کرده است.

وی گفت که بر اساس توافق میان ایران و عراق روزانه بیش از هزار زائر از این گذرگاه مرزی وارد عراق خواهند شد.

همچنین احمد الشمری، عضو کمیته هماهنگی زیارت اربعین در اظهاراتی گفت که میانگین ورود زائران ایرانی به عراق از طریق گذرگاه منذریه (خسروی) همواره در حال گسترش است و در ۴۸ ساعت گذشته بیش از پنج هزار زائر ایرانی از این گذرگاه عبور کردند.

وی تاکید کرد: در روزهای آینده و با نزدیک شدن به اربعین امام حسین (ع) پیش بینی می‌شود که روزانه حدود ۱۰ هزار زائر از مرز منذریه وارد عراق شوند.

الشمری همچنین گفت: تمام اداره‌ها و سازمان‌ها آماده تنظیم روند حمل و نقل زائران است.

منبع: ایسنا

کد خبر 602714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.