کاهش فاصله محلات برخوردار و کمتر برخوردار پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: پروژه ساخت باغ ایرانیان با تملک‌ ملکی اکنون آماده بهره‌برداری است و در روزهای آتی در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _دوشنبه چهاردهم شهریورماه_ در خصوص راه‌اندازی و افتتاح بوستان ایرانیان در خلازیر منطقه ۱۹ تهران، اظهار کرد: پروژه ساخت باغ ایرانیان و تبدیل یکی از کوره‌های آجرپزی به موزه آجر از سال‌های گذشته در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و با تملک ملکی در این محدوده، اکنون بوستان ایرانیان آماده بهره‌برداری است و در روزهای آتی در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این بوستان در فضای ۲۰ هکتاری ایجاد شده است، ادامه داد: چهار زمین ورزشی برای رشته‌های مانند بسکتبال، والیبال، هفت پیاده‌راه، مسیر ویژه دوچرخه، مسیر ویژه نابینایان، آ بنما، زمین بازی کودکان و زمین ورزشی چند منظوره در این بوستان ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این بوستان به جهت ملاحظات آبیاری از کاشت چمن امتناع شده و درخت و درختچه پوشش گیاهی این بوستان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: پیش از این، این زمین در منطقه خلازیر به محلی برای حضور معتادان متجاهر تبدیل شده بود، اما با تملک زمین و تبدیل آن به بوستان، ضمن ایجاد امنیت در آن محدوده برای شهروندان، سرانه فضای سبز نیز افزایش یافته است.

پیرهادی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در کاهش فاصله محلات برخوردار و کمتر برخوردار پایتخت، تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری تلاش داریم تا فضای سبز مناسبی برای شهروندان در مناطق کمتر برخوردار ایجاد شود و بتوانند از فضاهای عمومی مناسب بهره‌مند شوند.

وی گفت: موضوع اوقات فراغت جوانان، خانواده‌ها و کودکان از جمله مواردی است که به آن توجه داریم و ایجاد بوستان ایرانیان برای تحقق این هدف نیز، به شهر کمک می‌کند.

کد خبر 602658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.