تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی در نظر گرفته شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی ضروری است برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده در مدیریت شهری در اولین فرصت اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله زارع‌زاده امروز -دوشنبه چهاردهم شهریورماه- در نطق پیش از دستور خود در هفتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و فرا رسیدن ماه مهر هستیم، لازم است موارد پیش‌بینی شده در حوزه مدیریت شهری با برنامه‌ریزی دقیق اجرا شود تا با شکوه و با استقبال بیشتری به پیشواز ماه مهر برویم. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی مدیریت شهری انتظار می‌رود، توجه جدی به آغاز سال تحصیلی و موضوعات پیرامون آن شود و برنامه‌ریزی‌ها در اولین فرصت انجام گیرد.

وی با بیان اینکه ترمیم منهول‌های رو باز در مسیر مدارس از موارد ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید برای این موضوع بررسی‌های لازم انجام شود تا اگر به هر دلیلی آسیب دیده است، نسبت به ترمیم آن اقدام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: لکه‌گیری و ترمیم معابر منتهی به مدارس، هرس درختان، رفت‌وروب، پاکسازی خیابان‌ها و نصب علائم هشدارهای ترافیکی در مسیر مدارس باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به کنترل جمعیت و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، تصریح کرد: مجموع اقدامات انجام شده در ماه‌های گذشته نسبت به جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب مشهود است، اما این اقدامات کافی نیست و توقع داریم شهرداران مناطق نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند، چرا که کوچک‌ترین خسارت در این خصوص جبران‌ناپذیر است و انتظار داریم توجه به مسئله سگ‌های بلاصاحب در اولویت قرار بگیرد.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: محیط‌های پیرامون برخی مدارس توسط زباله احاطه شده است که باید شناسایی و پاکسازی شود، باید این مشکل در روزهای باقیمانده به آغاز سال تحصیلی رفع شود.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف شرکت آبفا در خصوص اجرای عملیات لازم پس از حفاری، افزود: تخصیص اعتبار ملی که برای اجرای طرح جامع در نظر گرفته شد، قابل تقدیر است، اما این فرصت برای مردم اهواز به یک تهدید تبدیل شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه آستانه تحمل مردم محدود شده است و نباید کام مردم را بیشتر تلخ کنیم، گفت: صرف نظر از مباحث کارشناسی مدت زمان اجرا و ترمیم طرح‌ها در محلات طولانی است و شاهد تأخیر در ترمیم پس از حفاری توسط شرکت آبفا هستیم. از آن‌جایی که بازگشایی مدارس و از سوی دیگر آغاز بارندگی‌ها را پیش‌رو داریم اگر مشکلات مورد توجه قرار نگیرد خسارت سنگین و جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

وی صف‌های طولانی خرید نان را از جمله دغدغه‌های شهروندان دانست و ادامه داد: شهروندان از تعداد کم نانوایی‌ها گلایه دارند و صف‌های طولانی و ساعت کاری کم برای خرید نان به معضلی تبدیل شده است.

زارع‌زاده تصریح کرد: کیفیت نان به یک گره کور تبدیل شده است، اما مسئله مدیریت شهری کیفیت نان نیست، بلکه صف‌های طولانی و تعداد کم نانوایی‌ها از جمله مشکلات مطرح شده است و باید فرمانداری و سایر سازمان‌های مربوطه نسبت به این تقاضا ورود کنند.

کد خبر 602611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.