۳۰ میدل‌باس وارد ناوگان حمل‌ونقل مشهد می‌شود

شهردار مشهد با اشاره به اضافه‌شدن ۸۳ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان حمل‌ونقل شهری این کلان‌شهر، گفت: ۳۰ دستگاه میدل‌‎باس نیز خریداری‌ شده است که امیدواریم تا یک ماه آینده وارد خطوط حمل‌ونقلی مشهد شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی اظهار کرد: ۴۰۰ هکتار اراضی پادگان لشکر ۷۷ در اختیار شهر قرار گرفت و مابقی آن در مالکیت آستان قدس و ارتش باقی می‌ماند؛ در قسمت شمالی ۵۱ هکتار پارک جنگلی به مردم تعلق می‌گیرد که فاز اول حدود یک ماه و نیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۵ هکتار فضای فرهنگی نیز مانند موزه عبرت و موزه‌هایی با قدمت بیش از صد سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه زمین ورزشی موجود در اراضی پادگان پس از اتمام قرارداد با بخش خصوصی، در اختیار مردم قرار می‌گیرد، افزود: جهت سهولت تردد به بهشت رضا، سازه عوارضی اتوبان شهید شوشتری برداشته شد.

شهردار مشهد اضافه کرد: تعدادی از اتوبوس‌هایی که امکان نصب کولر نداشت و ۷۰ دستگاه اتوبوس به خاطر منقضی شدن تاریخ مخزن گاز از رده خارج شد، اما ۸۳ دستگاه اتوبوس نو خریداری و وارد ناوگان شد و ۲۷ دستگاه نیز به‌صورت کامل بازسازی شده است، همچنین ۳۰ دستگاه میدل‌باس خریداری شده است که امیدواریم کمتر از یک ماه آینده وارد خطوط حمل‌ونقلی شود.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته ۱۸۶ اتوبوس وارد چرخه حمل‌ونقلی مشهد شده است، گفت: در یک سال گذشته ۱۱۰ دستگاه وارد خطوط اتوبوسرانی این کلان‌شهر شد، اما به سه هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم تا مردم در اتوبوس راحت باشند.

ارجائی ادامه داد: در مترو طراحی خوبی انجام شده است که امیدوارم با تأمین منابع، فاز یک خط سه تا پایان سال ۱۴۰۳ در اختیار شهروندان قرار گیرد؛ تا دو ماه آینده نیز تونل شرقی آن به پایان می‌رسد و تونل غربی را از سمت قاسم‌آباد آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شش رام قطار و ۳۰ واگن تاکنون تأمین شده است که تا دو ماه آینده به خط دو وارد می‌شود، تصریح کرد: در مجموع احداث هر کیلومتر مترو ۱,۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و به همین دلیل در بعضی از دوره‌ها و شهرها، بودجه مترو را در قالب پروژه‌های روی زمین هزینه می‌کردند تا دیده شود.

کد خبر 602581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.