افتتاح فاز نخست متروی کرج تا پایان سال ۱۴۰۱

سرپرست شهرداری کرج از افتتاح و بهره‌برداری فاز نخست متروی کرج تا پایان سال خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای انجام تست سرد و گرم دو ایستگاه F تا K اندیشیده شده است.

منوچهر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با همت و تلاش همکاران در مجموعه شهرداری و حمایت استاندار البرز و اعضای شورای اسلامی شهر کرج، تا پایان سال‌جاری، فاز نخست متروی کرج به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از فاز نخست متروی کرج لازم است ایستگاه‌هایی که در مسیر آن قرار دارد، هرچه سریع‌تر تکمیل شود، افزود: تکمیل دو ایستگاه قطار شهری F تا K (۴۵ متری گلشهر- چهارراه طالقانی) در مراحل پایانی قرار دارد و تأسیسات لازم همچون پله برقی و آسانسور نیز در حال نصب است.

سرپرست شهرداری کرج تصریح کرد: در فاز اول دو ایستگاه F تا K به دلیل ظرفیت بالای جابه‌جایی مسافر، به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی ایستگاه‌ها به‌تدریج تکمیل خواهد شد که تمهیدات لازم برای انجام تست سرد و گرم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه قطار شهری نسبت به گذشته، اظهار کرد: هر چند که هنوز جای کار فراوانی وجود دارد، اما روز به روز شاهد وضعیت بهتری برای پروژه قطار شهری کرج هستیم و تلاش می‌کنیم تا آذرماه امسال شرایط برای انجام تست‌های لازم و راه‌اندازی آزمایشی متروی کرج فراهم شود.

به گزارش ایمنا، مطالعات احداث متروی کرج در اواخر سال ۱۳۸۲ به تصویب نهایی شورای عالی ترافیک شهرهای کشور رسید و قرار بود تا پایان سال ۱۳۹۲ یک خط آن افتتاح شود که به دلایل مختلف تاکنون به نتیجه نرسیده است.

کد خبر 602563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.