لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای رفع مشکلات خوراسگان

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکلات اراضی منطقه خوراسگان که مدت زیادی بلاتکلیف مانده است، با هم‌افزایی اعضای کمیسیون ماده ۵ در استانداری، وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در حاشیه جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: قرار بر این است که شهر خوراسگان پس از گذشت قریب به یک دهه از الحاق به اصفهان با استانداردهای شهری هم‌تراز و به کیفیت زندگی در سطح شهر اصفهان نزدیک‌تر شود.

وی با بیان اینکه تقویت اجرای پروژه‌های عمرانی در این منطقه از ضروریات تحقق افزایش کیفیت زندگی شهری است، ادامه داد: از عمده‌ترین مشکلات مردم منطقه مرزی خوراسگان، وجود املاک و اراضی خارج از محدوده است که حل و فصل آن از حیطه اختیار شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان خارج است، بنابراین دستگاه‌هایی همچون استانداری باید رسیدگی و پیگیری کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای منطقه خوراسگان در امر ساخت‌وساز، تصریح کرد: بر این اساس از استاندار اصفهان برای حضور و بازدید میدانی از این منطقه و رفع مشکلات مردم دعوت می‌کنیم. مسائل اراضی این منطقه که شاید دهه‌ها است بلاتکلیف مانده است، با هم‌افزایی اعضای کمیسیون ماده ۵ در استانداری، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی به صورت توأم قابل حل خواهد بود.

خوراسگان هنوز از نبود هماهنگی‌ها رنج می‌برد

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: شناسایی مشکلات شهروندان منطقه، یافتن راهکار مناسب برای رفع مشکل طبق ضوابط قانونی و پیگیری حصول نتیجه در دستور کار کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر قرار دارد.

وی با اشاره به الحاق شهر خوراسگان به اصفهان حدود ۱۰ سال گذشته، افزود: خوراسگان هنوز از بعضی مسائل و نبود هماهنگی‌ها رنج می‌برد، از این‌رو نیاز به هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌های متولی است تا شاهد تسهیل در امور و رفع مشکلات مردم باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر عبور بخشی از ابرپروژه رینگ چهارم ترافیکی از محدوده منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت قابل توجهی در هفت کیلومتر از رینگ چهارم ترافیکی واقع شده، در منطقه ۱۵ رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش بار مالی این پروژه شاخص از دوش منطقه ۱۵ شهرداری، یکی از اقدامات انجام گرفته در بررسی بودجه امسال بود، چرا که پروژه رینگ چهارم ترافیکی فراتر از منطقه بوده و تمام شهر از آن منفعت خواهند برد، امیدواریم با تکمیل این ابرپروژه، موقعیت ویژه‌ای را برای تسهیل در تردد مردم شهر اصفهان و خوراسگان شاهد باشیم. با توجه به اینکه این منطقه یکی از مهدهای پرورش ورزشکاران در شهر اصفهان است، احداث و تکمیل مجموعه ورزشی در شمال منطقه ۱۵ ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به حسن سابقه مردم منطقه و همراهی مسئولان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، شاهد برپایی مراسم مناسب سوگواری و جشن اهل‌بیت و دیگر ویژه برنامه‌های مناسبتی فرهنگی در منطقه خوارسگان بوده‌ایم، بنابراین شایسته است در عرصه فرهنگ نیز با به‌روزرسانی امکانات فرهنگی همچون تجهیز فرهنگ‌سرای کوثر، خدمات ویژه‌ای را به شهروندان منطقه ارائه دهیم.

رفع مشکلات شهروندان در چارچوب قوانین و ضوابط شهرداری

هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه‌های کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۱۵ در شش ماهه نخست سال، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری، پنج جلسه کمیته نظارتی با حضور سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر در منطقه ۱۵ برگزار شده که طی آن به مسائل و مشکلات بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان منطقه رسیدگی و بعضی از مشکلات به صورت مستقیم و بعضی دیگر با ارائه راهکارهایی تسهیل یا رفع مشکل شده است.

وی افزود: یکی از نقاط قوت مدیریت شهری، برگزاری جلسات منظم کمیته‌های نظارتی مناطق است، چرا که ضمن دیدار مستقیم شهروندان با مدیران شهری، مشکلات مردم از نزدیک شنیده و برای رفع تعداد زیادی از این مشکلات راهکار ارائه می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به محدود بودن حیطه اختیارات شهرداری، تصریح کرد: البته مواردی به این جلسات ارجاع داده می‌شود که هیچ راهکاری برای رفع آن در شهرداری نیست، اما سعی همیشگی ما بر رفع مشکلات شهروندان در چارچوب قوانین و ضوابط شهرداری است.

کد خبر 602544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.