عزم «آجا» برای توسعه همکاری‌ها با ارتش‌های منطقه

فرمانده کل ارتش گفت: تعاملات با دیگر کشورها به‌منظور تحقق اهداف اسلام و سربلندی ملت‌ها و ارتش‌های منطقه را مفید می‌دانیم و برای توسعه این تعاملات، اراده‌ای قوی وجود دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی صبح دیروز _یکشنبه سیزدهم شهریورماه_ در آئین آغاز سال تحصیلی دوره ۳۳ مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا)، اظهار کرد: منطق، تجربه و محاسبات ما نشان می‌دهد که فرماندهان، مدیران و مسئولان در ارتش جمهوری اسلامی ایران باید دوره دافوس را دیده باشند.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: همکاری با دیگر کشورها به‌منظور تحقق اهداف اسلام و سربلندی ملت‌ها و ارتش‌های منطقه را مفید می‌دانیم و به همین دلیل برای توسعه این تعاملات، اراده‌ای قوی وجود دارد.

وی با اشاره به دوره تحصیلی دافوس گفت: این دوره مهم‌ترین دوره آموزشی پیش‌بینی شده در ارتش است؛ اگرچه سایر دوره‌های آموزشی ارتش هم مهم است، ولی اینجا در حرکت آینده ارتش تأثیر دارد؛ بنابراین دوره دافوس را قدر بدانید و برای همه لحظات آن برنامه‌ریزی داشته باشید؛ البته امروز با جنگی که صرفاً نظامی باشد، مواجه نیستیم؛ بلکه با جنگ ترکیبی مواجه هستیم که تمام مؤلفه‌های قدرت در آن دخالت دارد.

امیر سرلشکر موسوی اظهار کرد: در جنگ آینده، مؤلفه‌های قدرت به سرعت تغییر می‌کند؛ بر این اساس، چنانچه فرمانده‌ای با این مؤلفه‌ها و جنگ ترکیبی آشنا نباشد در صحنه نبرد، موفق نخواهد بود.

فرمانده کل ارتش سپس با اشاره به تفاوت نسل‌ها، تاکید کرد: شما به واسطه توانایی‌هایی که دارید، می‌توانید موفق باشید؛ البته دغدغه شما باید آماده شدن هرچه بیشتر برای فردا باشد؛ دغدغه همه ما آماده شدن برای نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب است که نقطه عطف آن هم آمادگی برای ظهور است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه تعریف کردن مادون از مافوق در حضور او خوب نیست، اما تعریف مافوق از مادون اگر باعث تشویق او و الگوگیری دیگران شود خوب است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت و وظیفه ارتش توسط امیر «ولی‌وند» (فرمانده دافوس ارتش) در این دانشگاه انجام می‌شود؛ زیرا قرار است که فرماندهان آینده ارتش در این دانشگاه تربیت شوند.

کد خبر 602537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.