افزایش چشمگیر هزینه شارژ خودروهای الکتریکی در بریتانیا

گزارش‌ها حاکی است که از نوامبر سال ۲۰۲۲، هزینه شارژ خودروهای الکتریکی در بریتانیا به میزان حدود دو برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی چند هفته گذشته، هزینه بنزین برای خودروهای موتوری کاهش چشمگیری را تجربه کرده و به ۱.۷۰ پوند برای هر لیتر رسیده است. با این حال، خبرهای مختلفی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که حاکی از افزایش هزینه الکتریسیته در بخش شارژ خودروهای الکتریکی است که مدیران از پیاده‌سازی این طرح از یکم ماه اکتبر سال جاری خبر داده‌اند.

افزایش هزینه الکتریسیته به یک نگرانی در میان مدیران بریتانیایی تبدیل شده است چرا که می‌تواند کاهش استفاده از خودروهای برقی را توسط مردم در پی داشته باشد، ضمن این‌که کاهش هزینه بنزین و گازوئیل طی چند هفته گذشته، ممکن است به افزایش گرایش شهروندان بریتانیایی به بهره‌گیری بیشتر از خودروهای موتوری منجر شود و همین امر، به مشکلات آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی دامن بزند.

افزایش چشمگیر هزینه شارژ خودروهای الکتریکی در بریتانیا

نکته جالب توجه در مورد افزایش هزینه الکتریسیته در بریتانیا این‌که، دارندگان بعضی از خودروهای الکتریکی نظیر کیا مجبور خواهند بود هزینه‌ای بسیار بالا به ازای شارژ وسایل نقلیه خود بپردازند؛ به طوری که محققان افزایش هزینه را برای این کار از ۱۸.۳۷ پوند تا حدود ۳۳.۸۰ پوند تخمین زده‌اند. این در حالی است که نتیجه نظرسنجی‌های مختلف میان دارندگان این خودروها حاکی است که پایین بودن هزینه شارژ این وسایل نقلیه، مهم‌ترین انگیزه افراد برای خریداری این خودروها بوده است.

در حال حاضر، بیش از ۴۷۷ هزار خودروی الکتریکی و ۷۹۰ هزار خودروی هیبریدی در معابر سراسر بریتانیا در حال عبور و مرور است که محققان پیش‌بینی کرده‌اند در پی اعمال مقررات جدید دولت مبنی بر ممنوعیت فروش سایر انواع وسایل نقلیه موتوری، تعداد خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ به طور قابل توجهی افزایش یابد. با این حال افزایش هزینه شارژ این خودروهای پاک بیم بالا رفتن سطح نارضایتی شهروندی را در پی خواهد داشت و به افزایش نابرابری میان شهروندان منجر خواهد شد.

کد خبر 602532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.