قیمت واقعی مرغ ۱۵۰ هزار تومان است

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به پنج برابر شدن هزینه تامین نهاده‌های دامی، قیمت واقعی مرغ باید ۱۵۰ هزار تومان باشد و اکنون قیمت آن درحال واقعی شدن است.

پرویز فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قیمت مرغ زیاد نیست، درواقع به قیمت واقعی خود نزدیک شده است؛ قیمت واقعی هر کیلو مرغ اکنون بیش از ۶۰ هزار تومان است.

وی افزود: پیش از این قیمت هر کیلو مرغ ۳۰ هزار تومان بود و اکنون دو برابر شده است؛ این در حالی است که در آن زمان قیمت هر کیلو ذرت ۱,۹۰۰ و هر کیلو سویا ۳,۴۰۰ تومان بود.

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: پس از اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها و حذف یارانه نهاده‌های دامی، قیمت ذرت به ۱۲ هزار تومان و قیمت سویا به حدود ۱۶ هزار تومان رسیده و پنج برابر شده است.

فروغی اضافه کرد: بر این اساس اگر قرار باشد قیمت واقعی مرغ محاسبه شود، باید ۱۵۰ هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: پس از حذف یارانه‌ها دولت هیچ سیاست حمایتی در قبال تولیدکنندگان مرغ اجرا نکرده، این در حالی است که مرغداران با مشکل تأمین نقدینگی مواجه هستند. یک دوره جوجه‌ریزی ۲۰ هزارتایی پیش از این ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشت و اکنون با دو میلیارد تومان نیز نمی‌توان این کار را انجام داد.

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: مرغداران ریسک نمی‌کنند که با این قیمت‌ها و ضرر و زیانی که وجود دارد، سرمایه خود را به خطر بیندازند. با توجه به اینکه مصرف گوشت مرغ با افزایش قیمت آن کاهش یافته، نیاز تولید نیز کم شده است اما اگر روند همین‌طور ادامه یابد احتمال بحران در تولید مرغ وجود دارد.

فروغی خاطرنشان کرد: اکنون دولت مرغ را به صورت یخ‌زده ذخیره کرده است که در صورت مواجه شدن با بحران، بتواند بازار را مدیریت کند، اما با تمام شدن این ذخیره و توقف تولید حتماً بازار با بحران مواجه خواهد شد.

کد خبر 602509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.