لزوم استفاده از آثار هنرمندان در زیباسازی شهر

مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نباید در نظر گرفتن مکانی برای عرضه آثار هنرمندان، به ایجاد موزه اصفهان موکول شود، بلکه باید با سرعت از فضاهای موجود برای ایجاد نمایشگاه دائمی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مقیمی در مراسم رونمایی از اثر جدید رضا بدرالسما، هنرمند نگارگر تحت عنوان «سلمان محمدی» اظهار کرد: استاد بدرالسما این هنرمند نگارگر آثار متعدد، متنوع و به‌روزی دارد؛ به طوری که می‌توان گفت آثار این هنرمند بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ابتدا باید کتاب آثار این هنرمند چاپ شود، چراکه جنبه آموزشی نیز خواهد داشت، گفت: ایجاد گالری و نمایشگاه دائمی برای عرضه چندصد اثر بدرالسما از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اعضای خانواده  بدرالسما همگی هنرمند هستند، بنابراین می‌توان مکانی را در راستای شعار خانواده و تعالی آن در اختیار آنها قرار داد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان می‌تواند در فضای مشارکتی این دو اولویت را تحقق بخشد، خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان نیز کمک کند تا فضایی برای عرضه آثار هنرمندان از جمله استاد بدرالسما در شهر در نظر گرفته شود.

مقیمی با اشاره به اینکه هنر نگارگری رشته مادر محسوب می‌شود گفت: نباید ایجاد مکانی برای عرضه آثار هنرمندان را به ایجاد موزه اصفهان موکول کنیم، بلکه باید با سرعت از فضاهای موجود برای ایجاد نمایشگاه دائمی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: حق این شهر است که در عرصه زیباسازی و دیوارنگاره‌ها از آثار این هنرمند بر اساس جدول زمانبندی و موضوعی استفاده شود.

کد خبر 602458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.