از داوری چهارم تا صندلی ریاست!

فصل هجدهم لیگ‌برتر یکی از دربی‌های حساس اصفهان برگزار شد که اتفاقات و دستاوردهای جالبی از آن بازی برای برخی به‌دست آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۲۰ روز دوشنبه _چهاردهم شهریورماه_ چهل‌وسومین دربی اصفهان در تاریخ لیگ‌برتر میان تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر و در چارچوب هفته پنجم فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر برگزار خواهد شد.

به‌همین بهانه گذری به یکی از بازی‌های حساس دربی اصفهان می‌اندازیم، چراکه نتیجه‌های جالبی از آن دیدار خواهیم گرفت.

ساعت ۲۰:۱۵ روز جمعه بیست‌وششم مردادماه ۱۳۹۷، شهرآورد اصفهان میان ذوب‌آهن و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر و در قالب هفته هفته چهارم فصل هجدهم لیگ‌برتر آغاز شد؛ دیداری که با حضور پرشور تماشاگران جذابیت خاصی به‌خود گرفته بود و به‌دور از هرگونه ویروسی فضای عجیب و فوتبال‌پسندی را در اتمسفر فولادشهر ساخته بود.

نکته اول داور وسط آن دیدار است؛ سیدوحید کاظمی به‌عنوان داور وسط قاضی مسابقه بود و شبی پر از کارت‌های رنگارنگ را پشت‌سر گذاشت؛ کاظمی ۶ کارت‌زرد به بازیکنان دو تیم داد و زبیر نیک‌نفس که در ذوب‌آهن توپ می‌زد را در تصمیمی بحث‌برانگیز به‌خاطر تکل خشن با کارت‌قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج کرد تا ذوب‌آهن حدوداً ۳۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کند. کاظمی اکنون با تکرار تاریخ، دوباره به‌عنوان داور وسط بازی امروز ذوب‌آهن و سپاهان انتخاب شده است.

از داوری چهارم تا صندلی ریاست!

نکته دوم باز هم درخصوص یکی از چهار داور زمین خواهد بود؛ کسی‌که اکنون به‌دست سرنوشت، مدیرکل اداره ورزش‌وجوانان استان اصفهان است. شاید برایتان جالب باشد که جواد محمدی پیشکسوت عرصه‌داوری در آن دیدار داور چهارم بود. محمدی در حد فاصله دربی ۳۵ و ۴۳ اصفهان، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن شد و سرانجام کنار رفت؛ او چند ماه گذشته به‌عنوان سرپرست اداره ورزش‌وجوانان استان اصفهان منصوب شد و در هفته گذشته حکم مدیرعاملی‌اش به تصویب رسید.

از داوری چهارم تا صندلی ریاست!

دربی سی‌وپنجم اصفهان را سپاهان در شرایطی با نتیجه دو بر یک پیروز شد که در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی مهرداد محمدی و عزت‌الله پورقاز دروازه رشید مظاهری دروازه‌بان وقت ذوب‌آهن و فعلی سپاهان را باز کردند؛ در ادامه بازی پر از کارت و جنجالی با کارت‌قرمز وحید کاظمی به هافبک ذوب‌آهن باعث یک درگیری شد، ذوب‌آهن در دقیقه ۷۱ به‌وسیله سیدمحمدرضا حسینی روی پاس‌گل محمد نژادمهدی (دو بازیکن فعلی سپاهان) یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. در ادامه ذوب‌آهن بازی را به تساوی کشاند، اما کمک‌داور دوم با تشخیص اینکه توپ از خط گذشته اعلام کرنر کرد تا ذوب‌آهن ۱۰ نفره نتواند به بازی برگردد.

سرمربی وقت سپاهان نیز امیر قلعه‌نویی بود که پس از نایب‌قهرمانی با ذوب‌آهن در لیگ هفدهم هدایت طلایی‌پوشان را برعهده گرفته بود، روی نیمکت ذوب‌آهن نیز امید نمازی می‌نشست که چند سالی است پس از جدایی از گاندوها در آمریکا مربیگری می‌کند. در آن دیدار محسن مسلمان یکی از عناصر گاندوها بود اما در زمان فعلی اثری از آن هافبک خوش‌نقش و استثنایی نیست و بیشتر از یک‌سال است که در مستطیل‌سبز فوتبال حرفه‌ای انجام نداده است. از بین ۳۹ بازیکن اصلی و نیمکت‌نشین دو تیم در آن بازی، فقط چهار بازیکن کماکان در سپاهان حضور دارند و اثری از بازیکنی در ذوب‌آهنِ فعلی نیست.

از داوری چهارم تا صندلی ریاست!

پیش از بازی دو تیم در هفته چهارم، سپاهان و ذوب‌آهن هر دو یک پیروزی و دو تساوی به ثبت رسانده بودند و با تساوی به استقبال دربی رفتند؛ امسال اما سپاهان پیش از دربی در هفته پنجم دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست متحمل شده و ذوب‌آهن در هر چهار دیدار قبلی‌اش به تساوی رسیده است.

سپاهان در آن فصل پس از پرسپولیس با ۵۸ امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار گرفت و ذوب‌آهن با ۴۰ امتیاز در رده ششم ایستاد.

با تمام این تفاسیر، از سمت مدیرکلی اداره کل ورزش و جوانان که دقیقاً پس از چهار سال از این مسابقه به داور چهارم آن دیدار رسید تا تکلیف بازیکنانی که به‌جز چهار نفرشان دیگر در اصفهان نیستند و داور وسطی که دوباره دربی اصفهان را قضاوت می‌کند گذشته‌ایم. نتیجه‌ای جدید انتظار چهل‌وسومین دربی اصفهان در تاریخ لیگ‌برتر را می‌کِشَد و از بین مهدی تارتار و خوزه مورایس، یک نفر شب شیرینی را پشت‌سر خواهد گذاشت.

کد خبر 602446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.