نخستین کنگره بزرگداشت سرداران و شهدای محلات منطقه ۲ برگزار می‌شود

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت سرداران و شهدای محلات این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز_ یکشنبه سیزدهم شهریورماه_ در نشست هم‌اندیشی پیرامون برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت سرداران و شهدای محلات منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند احیا کننده روحیه ایثار و از خودگذشتگی شهیدان باشد، اظهار کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم و باید با برگزاری چنین برنامه‌هایی ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام و یاد شهدای گرانقدر را زنده و از خانواده‌های این عزیزان تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه تأثیرات فرهنگی این برنامه‌ها برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است، افزود: منطقه دو شهرداری اصفهان یکی از مناطق شهیدپرور و دارای خانواده‌های ایثارگری زیادی است که تا کنون کمتر معرفی شده‌اند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در همین راستا بر آن شدیم که به برکت تعداد بالغ بر ۵۰۰ شهید و ۷۰۰ جانباز و ایثارگر محلات منطقه دو، کنگره‌ای را برای بزرگداشت این عزیزان و آشنایی بیشتر مردم با خانواده‌های معزز شهیدان منطقه و تجلیل از مقام شامخ این شهیدان و خانواده‌های آنان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: ساکنان منطقه دو جزو پیشگامان عرصه ایثار و شهادت در مقاطع مختلف حساس از دوران پیروزی انقلاب گرفته تا دوران دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها هستند که با روحیه‌ای ولایتمدار، مؤمن، متدین و اهل ایثار جهاد در عرصه‌های مختلف انقلاب و میدان دار بوده‌اند.

صیرفی‌نژاد تصریح کرد: در کمتر محله‌ای از اصفهان می‌توان این تعداد شهید، جانباز و ایثارگر پیدا کرد، بیشتر محلات این منطقه بیش از ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند که همین امر وظیفه خدمت‌رسانی به این مردم را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا وظیفه اخلاقی ما است، تاکید کرد: با توجه به این تعداد از شهدا و جانبازان و ایثارگران جانباز در منطقه تصمیم گرفتیم کنگره‌ای با حضور خانواده‌های شهدا و تجلیل از مقام شامخ آنها داشته باشیم.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان اضافه کرد: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای معرفی شهدای منطقه دو و یادآوری رشادت‌های جوانان این محلات است که زمانی تمام داشته‌های خود را پای دفاع از ارزش‌ها و اسلام و انقلاب و میهن نثار کردند.

وی گفت: برای هرچه بهتر برگزاری این کنگره، نیاز به همفکری و همدلی با سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط داشتیم، بر همین اساس تصمیم به برگزاری نشست هم‌اندیشی با فرماندهان سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد نشر و حفظ آثار دفاع مقدس با حضور معتمدان محله، گرفته شد.

صیرفی‌نژاد تصریح کرد: برای برگزاری کنگره فاخر در طراز نام و یاد شهدای گرانقدر نیازمندیم از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌های متولی استفاده و به یاری خداوند و همفکری، هم‌افزایی و استفاده از این ظرفیت بتوانیم رویه‌ای ماندگار را در این مقطع ثبت و ضبط کنیم.

وی افزود: کنگره شهدای منطقه دو صرفاً یک برنامه محلی نیست و انتظار داریم این کنگره با حمایت‌های سایر ارگان‌ها به یک فضاسازی شهری در سطح شهر تبدیل شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب برگزاری کنگره نیاز به نمایندگانی از همکاران برگزار کننده کنگره داریم، گفت: برپایی غرفه‌های ایثار و مقاومت، بازآفرینی شرایط و خاطرات دوران ارزشمند دفاع مقدس، پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل و تهدیدهای جنگ نرم دشمن در فضای مجازی و آگاهی از جنگ رسانه‌ای و شناختی، موضوع جهاد تبیین و تشریح گام دوم انقلاب و موج‌آفرینی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

به گزارش ایمنا، در ادامه این نشست که با حضور نمایندگانی از سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد شهید، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و معتمدان محلات منطقه دو برگزار شد، نمایندگان نهادهای حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون نحوه برگزاری و ارتقای کیفی این رویه ارزشمند پرداختند که در نهایت مقرر شد این هماهنگی و همفکری تا زمان برگزاری کنگره به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

کد خبر 602435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.