پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی یزد به سرعت تعیین تکلیف شود

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف فوری پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی یزد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدصالح جوکار امروز _یکشنبه سیزدهم شهریورماه_ در آئین آغاز عملیات عمرانی پردیس سینمایی آسمان یزد، اظهار کرد: یزد به عنوان شهر تاریخی شناخته شده و بافت تاریخی آن به ثبت جهانی رسیده است.

وی افزود: زمانی که از یزد به عنوان شهری تاریخی و جهانی یاد می‌کنیم، این شهر باید استانداردهای لازم و امکانات لازم به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر را داشته باشد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که به ۴۵ سال قبل بر می‌گردیم جمعیت شهر یزد ۲۵۰ هزار نفر بود و سه سینما داشتیم، اما امروز جمعیت یزد به ۷۵۰ هزار نفر رسیده است، اما مکان لازم برای فعالیت‌های هنری را نداریم.

جوکار با تاکید بر اینکه باید در یزد تناسبی میان زیرساخت‌ها، آثار و اصحاب هنر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این نابرابری سال‌ها است که یزد و هنرمندان یزدی را آزار می‌دهد و کمتر کسی به آن توجه کرده است.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب نگاه‌ها به هنر و سینما تغییر کرد، تاکید کرد: در ارزیابی برخی افراد، سینما بیشترین نمره منفی در ابتدای انقلاب را کسب می‌کرد، اما امروزه باید از بستر سینما، فرهنگ، هنر و تئاتر استفاده کنیم تا پیام‌های ارزشی‌مان به دیگران منتقل شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز سینما حرف اول را در دنیا برای تبلیغات و مباحث فرهنگی می‌زند، اضافه کرد: استکبار از این هنر و صنعت بیشترین استفاده را برای تخریب فرهنگ ایران به کار می‌گیرد.

جوکار ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، هر چیزی که از بستر هنر برخیزد، یقیناً آن موضوع پایدار خواهد بود؛ بنابراین در این بخش هرچه اهتمام داشته باشیم و تلاش کنیم جای کار بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: در همین ایام عاشورا زمانی که گردشگران خارجی به یزد مراجعه و آئین عزاداری این شهر را مشاهده می‌کنند، نگاه آنان به اسلام تغییر می‌کند؛ بنابراین با چنین تأثیری، چرا در بافت تاریخی ساعاتی از وقت گردشگران را برای تماشای فیلم‌های مناسب که فرهنگ ایران را معرفی می‌کند، نگیریم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به ناتمام ماندن تعدادی از پروژه‌های فرهنگی در نقاط مختلف شهر یزد اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها که بیشتر آنها در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به دلایل مختلف معطل مانده است، امیدواریم که استاندار یزد در نشست‌هایی این موضوع را با فوریت تعیین تکلیف کند تا بتوانیم آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 602412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.