۵۰ درصد از فروش بلیت‌های اتوبوس غیرحضوری می‌شود

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری گفت: از امشب ۵۰ درصد از فروش بلیت‌های اتوبوس برای سفرهای تابستانی و اربعین غیرحضوری می‌شود.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا شهرکی اظهار کرد: برای سفرهای اربعین امسال به مردم توصیه می‌شود که از خودروهای شخصی استفاده کنند و در این بخش ما هم ظرفیت پارکینگ‌های خود را در پایانه‌های مرزی افزایش داده‌ایم.

وی افزود: این سازمان مسئول ساخت بهره برداری و نگهداری پایانه‌های مرزی است و برای ارتقای ایمنی در این دو بخش برنامه ریزی کرده‌ایم، به نحوی که محورهای نزدیک مرز وضعیت خود را ارتقا داده‌اند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری خاطرنشان کرد: برای سهولت زائران و جلوگیری از گرمای هوا در تمامی پایانه‌ها مه‌پاش نصب شده و وسایل سرمایشی قرار داده‌ایم.

شهرکی تصریح کرد: تعداد زائران در سال ۹۸ یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر بوده و قطعاً امسال تعداد زائران اربعین بیشتر خواهد شد بنابراین برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در روزهای پایانی اربعین هنگامی که زائر وارد مرز می‌شود پایانه خود را به ۲۰۰۰۱۴۱ پیامک کند تا وسایل حمل‌ونقل در این پایانه‌ها به صورت کامل تأمین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون تمام پایانه‌های مرزی از جمله خسروی، شلمچه، دوغارون، فعال است و رندان و تمرچین نیز برای زائران پاکستانی و افغانستانی در نظر گرفته شده است.

شهرکی گفت: از امشب ۵۰ درصد ظرفیت‌های فروش بلیت‌های تابستانی و اربعین را غیرحضوری خواهیم کرد و در روزهای آینده ظرفیت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بلیت‌های اربعین امسال ۷۵ درصد افزایش قیمت یافته‌اند که این افزایش قیمت به دلیل یک سر خالی بودن اتوبوس‌ها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 602410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.