آنچه در پنجاه‌وچهارمین صحن علنی شورای شهر گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر ششم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز -یکشنبه سیزدهم شهریورماه- در گفت‌وگو با رادیو اصفهان، اظهار کرد: امروز پنجاه‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر برگزار شد، ابتدای جلسه تفاهم همکاری بین مجموعه شهرداری و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در استان اصفهان امضا شد.

وی ادامه داد: تفاهم همکاری شهرداری و نیروی انتظامی در راستای مشکل ۱۲ ساله نیروی انتظامی که فرایند قانونی و مسائل مربوط به تأمین مسکن یک هزار نفر کارکنان نیروی انتظامی را با مشکل مواجه کرده بود، به امضا رسید که امیدواریم در قالب این تفاهم‌نامه این مشکل ۱۲ ساله رفع شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در ادامه صحن علنی امروز سه توافق‌نامه واگذاری امتیازی و ریالی در طرح تعریض خیابان بزرگمهر حدفاصل چشمه باقرخان، رینگ چهارم حفاظتی محدوده خیابان خاتون‌آباد و طرح عمرانی پارکینگ روباز سه راه نظر را داشتیم که هر سه لایحه توافق‌نامه واگذاری املاک به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید تا عملیات عمرانی مربوط به آن ادامه یابد.

وی اضافه کرد: در ادامه بحث خط اتوبوسرانی هشت‌بهشت- آتشگاه که پیش‌تر افتتاح شده مطرح شد و مطابق سایر خطوط BRT اصفهان و به صورت ویژه خط یک مبلغ ۱,۷۵۰ تومان برای این خط که حدود ۱۳ کیلومتر دارد، در نظر گرفته شد که برای طی مراحل قانونی نهایی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید تا فرایند مربوطه طی شود.

صالحی گفت: در کنار مجموعه تصمیمات گرفته شده دو خبر خوب برای شهروندان داریم اینکه در حوزه وظایف شهرداری و در راستای آلودگی هوا، لایحه برنامه عملیاتی برای کاهش آلودگی هوا و فعال کردن ساختارهای موجود از جمله شورای محیط زیست را داشتیم که امیدواریم تکالیف شهرداری در حوزه قانون هوای پاک به صورت جدی دنبال شود.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و پروژه‌های مربوطه از جمله مواردی است که باید در قانون هوای پاک به آن توجه کرد. در مجموعه ارزیابی‌های انجام گرفته بین ۲۰ تا ۳۰ درصد آلودگی هوای اصفهان مربوط به حمل‌ونقل عمومی است که امیدواریم با این طرح شهرداری از میزان آلودگی مربوط به وسایل نقلیه عمومی کاسته شود. امیدواریم سایر دستگاه‌ها که شاید سهم ۷۰ درصدی در آلودگی هوا دارند به میدان بیایند و شاهد پاییز و زمستان بهتری نسبت به گذشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در پایان جلسه امروز نیز هزینه مجوزهای تعمیری ساختمان‌های تجاری و اداری مورد بررسی قرار گرفت که در ابتدا ضابطه‌مند شد و پرداخت هزینه یک سومی نسبت به قبل برای آن در نظر گرفته شد.

وی گفت: در راستای سیاست‌های ایمن‌سازی ساختمان‌های مسکونی پروانه تعمیری رایگان خواهد بود و بر اجرایی شدن این موضوع به صورت جدی تاکید داریم، همچنین طبق این لایحه برای مجموعه‌های چند طبقه همان واحدی که نیاز به تعمیر دارد پروانه تعمیری داده خواهد شد، زیرا در حوزه ضابطه‌مندی و کاهش رقم و حساب شده عمل کردن کمک خواهد کرد تا به سمت ساختمان‌های ایمن‌تر و انگیزه‌ای برای تعمیر ساختمان‌هایی که شاید به لحاظ استحکام دچار مشکل هستند، حرکت کنیم و شهر زیباتر داشته باشیم.

کد خبر 602391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.