معضلات موقوفه نصیرالملک پیگیری شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: معضلات و چالش‌های موقوفه نصیرالملک هر چه سریع‌تر پیگیری و به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا هاجری امروز _ یکشنبه سیزدهم شهریورماه_ در نطق پیش از دستور خود، اظهار کرد: به دنبال قرائت رنجنامه اهالی شهرک سعدی از ظلم و ستم‌های مستمر موقوفه نصیرالملک که مانع عمران و آبادی محلی بوده و به کوه و رودخانه‌خواری مشهور شده، آن هم به نام سید الشهدا (ع)، موقوفه به جای رفع ظلم و ستم با پول‌های بادآورده، ظالمانه برای تطهیر رفتار و عملکرد ناصواب خود، طلبکارانه وارد شده است، گویا غارتگری از شهروندان مظلوم و محروم سعدی به کامشان خوش نشسته است، قصد دارد ساحت مقدس امام حسین (ع) را هزینه رفتار ناصواب خود کنند.

وی ادامه داد: دست از ظلم و ستم بردارند. با هزینه چند میلیاردی به نام دستگاه‌های عزاداری حسینی در محرم و صفر نمی‌توان روی دریافت‌های نجومی و ظالمانه از شهروندان محروم و مظلوم سعدی را پوشاند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: رفع کامل ظلم و ستم موقوفه و بسنده کردن به حدود و ثغور خود فقط در صحرای آبخوان ساکت نخواهم ماند. حق‌الناس را با وعده‌های توخالی موقوفه معاوضه نخواهم کرد.

وی افزود: اسناد و عکس‌های موجود نشان می‌دهد، منازل مسکونی سعدی در قسمت راست آرامگاه قدمت بیش از هزار سال دارند و نام قدیم سعدی «سوکان» بوده است، اهالی در این منازل زندگی می‌کردند و با کاشت درخت انگور، امرار معاش می‌کردند، چگونه ۹۰۰ سال بعد، منازل شهروندان و زمین‌های احیا شده، وقف شده است؟ در دو کتاب با بیش از یک هزار صفحه سعدی قدیم قبل از ادعای موقوفه کالبد شکافی شده است.

هاجری تصریح کرد: در سندهای دیگر مشخص است که انجمن شهر شیراز ۷۰ سال قبل پنج هزار متر زمین به شهرداری شیراز می‌دهد که ابتدا رخت‌شوی‌خانه و سپس مدرسه شده و بعد از انقلاب خیران مدرسه‌ساز آن را تکمیل کردند.

وی گفت: شهرداری شیراز به منظور طرح توسعه جلوخان آرامگاه و ایجاد پارکینگ، مدرسه را با آموزش و پرورش تهاتر کرده و موقوفه نصیرالملک با ادعای مالکیت با شهرداری قرارداد بسته است و هزینه آن را دریافت می‌کند، البته اسناد دیگری نیز وجود دارد که جزئیات بیشتری را در این زمینه مطرح می‌کند.

کد خبر 602363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.