نگرانی رژیم صهیونیستی از هماهنگی حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی

منابع اسرائیلی از نگرانی رژیم صهیونیستی نسبت به هماهنگی حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین علیه این رژیم خبر دادند.

به گزارش ایمنا، اخیراً صحبت محافل رژیم صهیونیستی درباره تنش‌های جدید با حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین افزایش یافته است.

برخی منابع این صحبت‌ها را به دیدارهای اخیر زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و دیدار سید حسن نصرالله با صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس ربط می‌دهند.

ایتان دانغوت، ژنرال اسرائیلی و هماهنگ کننده سابق رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اعلام کرد: تحولات اخیر به هماهنگی برای تشدید تنش‌های امنیتی قریب الوقوع و همزمان از کرانه باختری، اراضی ۴۸، غزه و لبنان اشاره دارد.

در این راستا، یونی بن مناحیم، شرق شناس اسرائیلی تاکید کرد: صالح العاروری روابط بسیار مستحکمی با یحیی السنوار، فرمانده حماس در غزه دارد. ۲۴ آوریل یک راکت از لبنان به سمت منطقه جلیل غربی در شمال اراضی اشغالی شلیک شد و ارتش اسرائیل حملات توپخانه‌ای را به سمت مناطقی در جنوب لبنان انجام داد. براساس آمارهای مسئولان امنیتی ارشد اسرائیل شلیک این راکت از سوی فعالان وابسته به شاخه حماس در لبنان صورت گرفت و این عملیات با موافقت حزب الله لبنان برای دادن پیامی به اسرائیل صورت گرفت؛ مبنی بر اینکه اسرائیل در رویارویی با چندین جبهه فلسطینی متحد به عنوان هیئت واحدی برای دفاع از مسجد الاقصی و اردوگاه آوارگان در جنین قرار دارد.

منابع می‌گویند دیدارهای اخیر میان رهبران حماس و دبیرکل حزب الله لبنان بعد از دوره کوتاهی از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در زمان بسیار حساسی صورت گرفته است، در زمانی که تل آویو نسبت به احتمال وقوع تنش نظامی به دنبال نیت اسرائیل برای استخراج گاز از مساحت مورد مناقشه در دریای مدیترانه قبل از رسیدن به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی هشدار می‌دهد.

در این راستا، احسان عطایا، نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان در سخنانی اظهار کرد: هرگونه جنگی که با اسرائیل رخ بدهد ما به عنوان گروه‌ها و ملت فلسطین، در آن شرکت می‌کنیم، چراکه این رژیم در سرزمین ما حضور دارد و ما صاحبان این سرزمین هستیم. حزب الله به تنهایی با توانایی‌های نظامی پیشرفته خود قادر به ورود به جنگ است اما غزه نیز با این جنگ در ارتباط است.

وی افزود: مسئله دیگری وجود دارد که اسرائیل را نگران می‌کند و آن این است که این نشست‌ها بعد از تهدید رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن رهبران کادرهای فلسطینی در خارج صورت می‌گیرد. سید حسن نصرالله تأکید کرد که هرگونه تجاوز به هر مسئول فلسطینی در لبنان بدون مجازات باقی نخواهد ماند.

از سوی دیگر، ایال بن رووفین، ژنرال اسرائیلی درباره هماهنگی میان حزب الله و حماس گفت: ارتش اسرائیل آماده ورود به جنگ در دو جبهه است؛ یکی در شمال علیه حزب الله لبنان و دیگری در جنوب علیه مقاومت فلسطین در نوار غزه. مسائل مشترکی میان سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس وجود دارد و آن دیدگاه هر دو نسبت به اسرائیل و حمایت از ایران است. ما نگران هماهنگی میان حزب الله و حماس هستیم. اسرائیل باید مراقب این مسائل باشد.

وی گفت: کسی که فنون جنگی را می‌داند خود را در پایگاه‌های بزرگ آماده نمی‌کند بلکه برعکس خودش را مخفی می‌کند تا در همان بار اول مورد هدف قرار نگیرد و بار دوم غافلگیرانه عمل می‌کند. حزب الله توانست حتی قبل از وقوع جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ ارتش اسرائیل را غافلگیر کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 602344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.