۷۳ درصد گروه‌های ناهنجار در چهارباغ از بچه‌های طلاق هستند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در ابتدا پاتوق گروه‌های ناهنجار، پارک شهید رجایی بود که با همت نیروی انتظامی متفرق شدند اما درحال‌حاضر به سمت ارگ جهان‌نما، پل فردوسی و خواجو سوق یافته‌اند که ۷۳ درصد آن‌ها از بچه‌های طلاق هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری امروز _یکشنبه سیزدهم شهریورماه_ در پنجاه‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پرونده ساخت یک هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروی انتظامی، اظهار کرد: از سال ۸۸ تاکنون، امضای تفاهم این پرونده به طول انجامیده بود که امروز با تعامل میان شورای اسلامی شهر، شهرداری و نیروی انتظامی حل و فصل شد.

وی با بیان اینکه در بحث معیشت کارکنان نیروی انتظامی دچار مشکل هستیم، گفت: مسکن پله اول مشکلات است، نزدیک به ۳۷۶۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی، مسکن ندارند و این آماری جدای از بازنشستگان نیروی انتظامی بدون مسکن است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: حقوق این کارکنان کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد و گاهی به دنبال شغل دوم هستند و این خستگی مفرط سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود.

وی گفت: مسئولان امر در ایجاد راهکارهایی برای باز شدن این گره‌ها باید به نیروی انتظامی کمک کنند تا در فرایندی یک تا دو ساله، مشکل مسکن همکاران خود را رفع کنیم.

میرحیدری با بیان اینکه برنامه‌های مشخص شده‌ای برای مدیریت وضعیت ترافیک در ابتدای مهرماه و بازگشایی مدارس وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای مهرماه برنامه‌ریزی‌هایی شده است تا این وضعیت مدیریت شود، در این راستا آموزش و انتخاب سرویس‌ها برای رفت و برگشت دانش‌آموزان مد نظر است.

مشکلات سد معبر در بازار اصفهان رفع شود

وی با اشاره به مشکلات سد معبر در بازار اصفهان، گفت: نیروی انتظامی و شهرداری به تنهایی قادر به حل این مسئله نیستند، برای حصول نتیجه مطلوب در این زمینه نیازمند کار مشترکی میان راهور و شهرداری منطقه است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص مشکلات و ناهنجاری‌های فرهنگی چهارباغ، اظهار کرد: باید فکری کرد تا فروشندگان و مغازه‌دارهای چهارباغ خود نیز احساس تکلیف کنند. نشست‌هایی که دور میزهای مقابل مغازه‌های این محور تشکیل می‌شود، زمینه‌ساز بدحجابی و دیگر مشکلات فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بیشتر مغازه‌های چهارباغ ادعا دارند که مستأجر شهرداری هستند و برای رفع این معضل باید شهرداری اقدام کند، تصریح کرد: لازم است قدرت نظارتی شهرداری در این عرصه افزایش یابد، بنابراین در زمان بستن قرارداد میان مغازه‌دار و شهرداری، باید جایگاهی برای اداره اماکن نیز دیده شود.

پاتوق گروه‌های ناهنجار در اصفهان

میرحیدری درخصوص حضور گروه‌های آسیب‌دیده که سبب ایجاد ناهنجاری‌هایی در محور چهارباغ می‌شوند، گفت: وضعیت کنونی در این زمینه نسبت به حدود دو سال پیش بهتر شده است، در ابتدا پاتوق این گروه‌های ناهنجار پارک شهید رجایی بود که با همت نیروی انتظامی متفرق شدند، اما درحال‌حاضر به سمت ارگ جهان‌نما و پل فردوسی و خواجو سوق یافته‌اند که این امر زیبنده اصفهان نیست.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های به عمل آمده از این گروه جوانان و نوجوانان، مشخص شد که ۷۳ درصد آن‌ها بچه‌های طلاق هستند و فردی به آن‌ها رسیدگی نمی‌کند، بنابراین نیازمند همکاری بین دستگاهی برای رفع این مشکل هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به هفته فراجا در مهرماه، گفت: پیشنهاد می‌شود به منظور ایجاد همدلی و هم‌افزایی در انجام کارها و افزایش تأثیر در انظار عمومی، شهرداران مناطق برنامه‌ریزی برای تجلیل از کلانتری‌ها را در این هفته داشته باشند.

کد خبر 602329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.