قطار تهران-کربلا تا آخر سال فعال است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ضمن اعلام تداوم حرکت قطار تهران-کربلا تا پایان سال، گفت: تا پایان شهریورماه ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در استان‌های خوزستان، یزد و لرستان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا، میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ایام اربعین، اظهار کرد: در مسیرهای ریلی در اربعین، سفرها را صددرصد افزایش داده‌ایم. قطار تهران-کربلا را برای کل سال در نظر گرفته‌ایم که این خط فعلاً سه ماه به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است.

وی درباره تحولات حمل‌ونقل ریلی در یک سال اخیر گفت: حوزه ریلی در طول سال‌ها مغفول مانده است؛ در حوزه لوکوموتیو ۲,۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به ما رسید و انباشت ۳,۰۰۰ میلیارد تومان ناشی از عدم تعمیرات خطوط ریلی داشتیم.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: در سال‌های گذشته بنای ریل‌گذاری به‌گونه‌ای بوده که در بسیاری از مناطقی که بار داریم، ریل‌گذاری صورت نگرفته و در بخش‌هایی که ریل‌گذاری انجام شد، بار نداریم؛ در سطح کلان برای اینکه نقشه راه داشته باشیم توسعه خطوط ریلی راهبردی در بحث مسافری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

صالحی از افتتاح بزرگ‌ترین بندر خشک ریلی در ۷۰۰ هکتار زمین خبر داد و گفت: این مرکز دارای ۱۸ خط ریلی است و به‌عنوان یک مرکز لجستیک مهم به شمار می‌رود؛ همچنین حوزه بهسازی و بازسازی خطوط رشد ۲۰۰ درصدی داشته و ۳,۰۰۰ میلیارد تومان برای اعتبار آن نیاز است؛ از طرفی ۱۱۱ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان، یزد و لرستان آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 602316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.