با تخصیص‌ و برداشت غیرقانونی از زاینده‌رود برخورد می‌کنیم

نماینده مردم اصفهان با اشاره به برداشت موقت از رودخانه برای تأمین آب شرب شهرکرد پس از گل‌آلود شدن آب این شهر گفت: وزارت نیرو در زمان برداشت آب اعلام کرد که این اقدام پدافندی برای حل مشکل تأمین آب شرب مردم انجام می‌شود اما پس از حل شدن مشکل و عادی شدن جریان آب، حق برداشت ندارند.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ادامه برداشت غیرقانونی آب از حوضه زاینده‌رود اظهار کرد: خواسته نمایندگان اصفهان از ابتدا این بود که نباید هیچ‌گونه برداشت جدیدی در حوضه زاینده‌رود اتفاق بیفتد زیرا این موضوع مخالف همه مصوبات قبلی از جمله بندهای شورای عالی آب، تأمین حقابه و همه قوانین و مقرراتی است که برای برداشت آب در حوضه آبریز زاینده‌رود وجود دارد.

وی با اشاره به برداشت موقت از رودخانه برای تأمین آب شرب شهرکرد پس از گل‌آلود شدن آب این شهر افزود: وزارت نیرو در زمان برداشت آب اعلام کرد که این اقدام پدافندی برای حل مشکل تأمین آب شرب مردم انجام می‌شود اما پس از حل شدن مشکل و عادی شدن جریان آب، آنها حق برداشت ندارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حالی که وزیر نیرو اجازه ادامه برداشت آب را داده و به دنبال عادی‌سازی این جریان است، به شدت با موضوع برخورد می‌کنیم و معتقدیم که نه تنها حق برداشت از زاینده‌رود را ندارند، بلکه باید کسری منابع تخصیص‌یافته و همچنین برداشت‌های بی‌جا و اضافه را جبران کنند.

وی با انتقاد از موضع‌گیری وزارت نیرو در برخورد با برداشت‌کنندگان مازاد و غیرمجاز آب تاکید کرد: این وزارتخانه باید جوابگوی تعریف تخصیص جدید و بارگذاری اضافه بر رودخانه زاینده‌رود باشد.

کد خبر 602294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.