نقشه راه سال آینده مدیریت شهری ترسیم شود

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از هیئت رئیسه شورای ششم شهر درخواست می‌کنم فرصت‌هایی را برای بررسی عملکرد تمام کارگروه‌ها، کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه تعیین کنند تا بحث‌ها به صورت تخصصی دنبال و نقشه راه سال جدید ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه سیزدهم شهریورماه_ در نطق میان دستور شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله ناصری، عالم ربانی، معلم اخلاق و ناشر معارف اسلامی را گرامی می‌داریم، بیان نافذ او شاگردان زیادی را تربیت کرد، از این‌رو پیشنهاد می‌شود، اعضای شورای اسلامی شهر دیداری با خانواده این عالم وارسته داشته باشند.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین پدیده بی‌نظیر و بی‌سابقه سال‌های اخیر است، این حرکت عشق و ایمان است و ما نیز از دور نگاه می‌کنیم و به حال آن‌ها که توفیق یافتند، غبطه می‌خوریم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تذکرات بی‌پاسخ در صحن شورا، گفت: از بین تمام تذکرها و مطالبی که تاکنون خدمت مدیریت شورای ششم شهر و هیئت رئیسه و سطوح مختلف شهرداری مطرح کرده‌ایم، پاسخی به صورت رسمی در صحن شورای اسلامی شهر ارائه نشده است و احساس می‌شود گوش شنوا کمتر است، اما وظیفه خود را عرض می‌کنیم و امیدواریم از این پس گوش شنوایی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از جلسات شورای اسلامی شهر به صورت علنی برگزار می‌شود، اما بخش قابل توجهی از جلسات به کمیسیون‌ها و جلسات غیرعلنی اختصاص دارد، تصریح کرد: در جلسات غیررسمی در بیان انتقادات، مسائل و مشکلات خود را جلودار می‌دانم و انتقادات را آن طور که از حق دور نباشد مطرح می‌کنم، اما آشکارا از عملکرد مدیریت شهری دفاع می‌کنم و آنچه حق بوده را بیان کردم.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: مطالب مفصل و مشروحی را در جلسه چهارم مرداد ماه در ۴۵ دقیقه بیان کردم و از هیئت رئیسه درخواست کردم که مطالب را پاسخ دهند، بعضی از اقدامات زمین مانده و مهم در شهرداری وجود دارد که هنوز گزارش روشنی در این خصوص به شورای اسلامی شهر ارائه نشده است.

وی گفت: ششم شهریورماه از شهردار و رئیس شورای ششم شهر درخواست کردم که گزارشی از وضعیت موجود ارائه کنند تا مشخص شود بعد از یک سال در چه نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم، چه اقداماتی انجام داده‌ایم و چه اقداماتی باید انجام دهیم. برای بعضی مباحث مطرح شده پاسخی دریافت نکرده‌ایم؛ در حالی که باید به شهروندان پاسخ دهیم که در کجای راه قرار داریم و نقشه راه آینده را ترسیم کنیم.

وضعیت معیشت کارکنان شهرداری در تمام سطوح بهبود یابد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به درخواست‌هایی از هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر، ادامه داد: از هیئت رئیسه شورای ششم شهر درخواست می‌کنم، فرصت‌هایی را برای بررسی عملکرد تمام کارگروه‌ها، کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه تعیین کنند تا بحث‌ها به صورت تخصصی دنبال و نقشه راه سال جدید ارائه شود، علاوه‌بر اینکه مشکلاتی شامل مسائل قانونی زیاد است و باید به عنوان شورای اسلامی شهر این مشکلات را پیگیری کنیم.

وی گفت: از هیئت رئیسه درخواست می‌شود گزارش اقدامات فراشورایی، استفاده از ظرفیت‌های کشوری و تعاملات با مسئولان را ارائه کنند. همچنین درخواست دارم گزارش‌های اقدامات خود را در مورد پروژه‌های نیمه‌تمام، نیمه‌کاره، ساختمان شورای اسلامی شهر، طرح جهان‌نما، سالن اجلاس، میدان امام علی (ع) و امثال آن ارائه کنند.

نادرالاصلی ادامه داد: هیئت رئیسه شورای ششم شهر بهتر است به صورت جدی در سال ۱۴۰۱ مشکل معیشت کارکنان در تمام سطوح کارگری، کارمندی، حجمی، قراردادی را رفع کنند و موضوع مسکن را با استفاده از ظرفیت‌های داخل شهر در نظر بگیرند؛ شعار نمی‌دهم، اما باید وضعیت زندگی کارکنان بهبود یابد.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر باید شرایط بهتری داشته باشد، گفت: هر چند به صورت مناسبتی اقدامات خوبی انجام شده است، اما مردم به خصوص خانواده معظم شهدا از شهرداری توقع دیگری دارند. میز فرهنگ ابتکار خوبی است که توسط شهردار ایجاد شده است، اما در تعامل با سایر سازمان‌ها باید اقدامات بیشتری انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در خصوص عملکرد شهرداری در تمام شئون و از ناحیه بسیاری از دوستان، همکاران و اعضای شورای اسلامی شهر به صورت غیررسمی حرف‌های بسیاری شنیده می‌شود، بنابراین تدبیر کنید تا فضای کار در شورای ششم شهر طی سال ۱۴۰۱ بهتر از سال قبل باشد.

کد خبر 602249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.