افتتاح رسمی دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در یزد

در آئینی امروز (یکشنبه) دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در یزد به‌طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد، نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های این استان، امروز _یکشنبه سیزدهم شهریورماه_ آئین افتتاح و آغاز به‌کار رسمی دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در یزد برگزار شد.

خبرگزاری ایمنا ظرفیت بالایی در حوزه معرفی یزد در عرصه بین‌الملل دارد

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در آئین افتتاح و آغاز به‌کار دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در استان یزد، اظهار کرد: دنیای امروز دنیای تخصص است و تمام رشته‌ها به سمت تخصصی شدن پیش می‌روند و خبرگزاری‌ها نیز از این موضوع جدا نیستند.

وی تصریح کرد: جامعه به صورت ویژه به خبرگزاری تخصصی در حوزه مدیریت شهری که به مسائل و موضوعات در این زمینه بپردازد، نیاز داشت و ایمنا این نیاز را رفع کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: استان یزد با خبرگزاری ایمنا ارتباط بسیار خوبی داشته است و امروز به صورت رسمی دفتر سرپرستی خبرگزاری در استان یزد افتتاح شد تا از این ظرفیت برای انتشار اخبار مدیریت شهری استفاده شود.

وی افزود: ایمنا ظرفیت بسیار بالایی در حوزه ارتباط با شهروندان در حوزه مدیریت شهری دارد و باید از این ظرفیت برای ایجاد تعامل دوسویه و افزایش اعتماد و امید میان مردم استفاده کرد.

سیفی ادامه داد: امیدواریم با همکاری مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد، اخبار به خوبی در خبرگزاری ایمنا منعکس شود و تأثیر کارآمدی در حوزه‌های مختلف شهر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دنیا، دنیای ارتباطات است و اگر نتوانیم مسائل و پیچیدگی‌های شهری را به خوبی منتقل کنیم، از جایگاه جهانی شدن یزد نیز به خوبی بهره‌مند نمی‌شویم.

جوکار: از ظرفیت خبرگزاری ایمنا برای معرفی جهانی یزد استفاده شود

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی هستند اظهار کرد: مطالبات و خواسته‌های مردم یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید در جامعه مورد توجه مسئولان باشد.

وی تصریح کرد: این کار باید در راستای قواعد و چهارچوب‌هایی انجام شود که زندگی شهری برای مردم به خوبی تحقق پیدا کند و شهروندان بتوانند از فرهنگ و امنیت شهری به درستی بهره‌گیری کنند.

جوکار زنده بودن شهر را به واسطه قوانینی دانست که در جامعه وجود دارد و گفت: امروز وقتی رسانه‌ای ایجاد می‌شود، از یک سو اقدامات مدیران را باید منتشر و از سوی دیگر مطالبات مردمی را منتقل کند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایمنا یک خبرگزاری کشوری است و نمایندگی خود را در یزد ایجاد می‌کند که ارزش بسیار بالایی دارد.

وی تصریح کرد: امروز یزد در حوزه گردشگری باید حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و با توجه به تعاریفی که ما در سطح جهانی داریم، باید این موضوع را در سطح بین‌الملل منتقل و شناخت نسبت به یزد را ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بافت تاریخی یزد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، گفت: بنایی که در این عرصه گذاشته شده در سایه خلاقیت و فرهنگ و تمدن مردم این خطه است. این موضوع یک سرمایه بسیار ارزشمند و مهم است و باید نسبت به آن توجه ویژه و خاصی داشته باشیم و به طور قطع اطلاع‌رسانی در این حوزه اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به موضوع خواهرخواندگی‌های شهر یزد گفت: در حال حاضر موضوع خواهرخواندگی‌ها به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل شده و تاکنون هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته است که باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی و از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

خبرگزاری ایمنا نقش مهمی در افزایش اعتماد شهروندان به مدیریت شهری دارد

حامد سلطانی، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد با اشاره به اینکه بحث اطلاع‌رسانی در جامعه یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید تمام دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و دولتی به آن توجه داشته باشند، اظهار کرد: مردم حق دارند از تمام فعالیت‌ها و اقدامات مسئولان آگاه باشند، لذا وظیفه مسئولان است که نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل میان رسانه‌ها و شهرداری یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل از ابتدای فعالیت مدیریت شهری تاکنون نسبت به ایجاد و تقویت این ارتباط اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد تصریح کرد: یکی از معضلاتی که شهرداری‌ها با آن به شدت درگیر بودند، وجود دیوار بی‌اعتمادی میان مردم و شهرداری‌ها است که به طور قطع با اطلاع‌رسانی امکان رفع این مشکل و کوتاه شدن این دیوار وجود دارد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که در حوزه اطلاع‌رسانی بهترین عملکرد را داشته باشیم و به طور قطع این عملکرد با افتتاح خبرگزاری ایمنا بهتر و بیشتر رقم می‌خورد.

سلطانی با بیان اینکه امروز استودیوی «صدای شهر» در یزد به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: نخستین موزه تشریفات و امور بین‌الملل کشور نیز به همت شهرداری یزد و با توجه و همراهی‌های ویژه شهردار یزد به بهره‌برداری رسید که این اقدام در حوزه فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شریفی‌فر: ایمنا، بزرگ‌ترین مرجع برای انتقال تجارب مدیریت شهری است

مجید شریفی‌فر، مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا در آئین افتتاح دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در یزد، اظهار کرد: قرابت استان‌های اصفهان و یزد از گذشته تاکنون وجود داشته است، یزد نخستین استانی است که خبرگزاری ایمنا فعالیت خود را به‌صورت رسمی در بین استان‌های کشور آغاز کرده است.

وی افزود: بیش از یک هزار شهر کشور نیازمند انتقال تجارب شهرداران و مدیریت شهری است که در حال حاضر ایمنا، بزرگ‌ترین مرجع برای این موضوع است.

مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا تصریح کرد: سرویس ترجمه ایمنا یکی از حوزه‌هایی است که در زمینه اطلاع‌رسانی توانسته است مؤثر و راهبردی عمل کند و در حوزه معرفی شهرهای ایران به دیگر شهرهای جهان موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.

وی با تأکید بر اینکه خبرگزاری شهری نباید تریبون شهرداری و مدیران شهری باشد، گفت: این‌که اخبار شهرداری را منتشر کنیم یکی از وظایف خبرگزاری است، اما یکی از اقدامات بسیار مهمی که ایمنا انجام می‌دهد، بیان مشکلات مردم از زبان آن‌ها است.

شریفی‌فر اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که خبرگزاری ایمنا به‌صورت جدی مدنظر قرار داده است، بحث مهندسی خبر برای فرهنگ‌سازی در زمینه فعالیت‌هایی است که مدیریت شهری قصد اجرای آن در شهر را دارد.

کد خبر 602234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.