تطبیق ایمنی درختان اصفهان با استانداردهای جهانی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در راستای کاهش خطای انسانی در رفع خطر درختان، مقرر شد از روش علمی «توموگرافی» استفاده کنیم، گفت: در این روش تنه درخت اسکن می‌شود و پس از سنجش تراکم چوب درخت، با استانداردهای جهانی موجود تطبیق پیدا می‌کند.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیته رفع خطر درختان در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان که متشکل از تعدادی کارشناس از دانشگاه‌های مختلف همچون دانشگاه اصفهان و مسئولان این سازمان است، رصد ایمنی درختان شهر را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به رصد درختان شهر بر اساس نوع گونه درخت و محل قرارگیری آن، در خصوص شیوه رفع خطر درخت تصمیم‌گیری می‌شود، ادامه داد: در سال‌های اخیر کمبود منابع آبی بیش از پیش نمایان شده است، بنابراین در راستای کاهش خطای انسانی مقرر شد از روش علمی «توموگرافی» استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در روش توموگرافی، تنه درخت اسکن می‌شود و پس از سنجش تراکم چوب درخت، با استانداردهای جهانی موجود تطبیق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیته رفع خطر سازمان پارک‌های شهرداری اصفهان بیش از پیش فعال شده است، تاکید کرد: دستگاه‌های توموگراف خریداری شده است و به‌صورت علمی‌تر در حال رفع خطر درختان هستیم.

عرفان‌منش تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده درخت خطرآفرین می‌توانند مراتب را با سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان در میان بگذارند تا در اسرع وقت برای بررسی توموگرافی آن اقدام شود.

کد خبر 602232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.