از رفع مشکل ۱۲ ساله فراجا تا رسیدگی به ناهنجاری‌های چهارباغ

در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان تفاهم‌نامه ساخت یک هزار واحد مسکونی ویژه کارکنان نیروی انتظامی استان اصفهان بین شهرداری و بنیاد تعاون فراجا به امضا رسید و گره خانه‌دار شدن کارکنان نیروی انتظامی پس از چندین سال باز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس تفاهم‌نامه شهرداری اصفهان و بنیاد تعاون فراجا، حدود یک هزار خانواده نیروی انتظامی صاحب خانه می‌شوند؛ این مسئله از سال ۸۸ تاکنون بدون نتیجه مانده بود که با برگزاری جلساتی میان شورای اسلامی شهر، شهرداری و بنیاد تعاون فراجا مشکل ۱۲ ساله کارکنان نیروی انتظامی استان برای خانه‌دار شدن رفع شد.

مدیریت شهر به دنبال رفع مشکلات درهم‌تنیده شهر است

مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تلاش شهردار اصفهان برای رفع مسائل و مشکلات شهر قابل تقدیر است، اظهار کرد: مدیریت شهری در این دوره به دنبال رفع مسائل و مشکلاتی است که درهم تنیده شده و مدت زمان زیادی از آنها گذشته که یا اهتمام به حل آن نبوده یا به رغم تلاش‌‎ها به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برای رفع مشکلات کارکنان خود پیش قدم شده است، ادامه داد: ممکن است در ظاهر این مشکل مسئله نیروی انتظامی باشد، اما در واقع مسئله استان حائز اهمیت است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلاتی وجود دارد که با اهتمام نیروی انتظامی به ویژه در بخش راهور می‌توان آن را رفع کرد، ادامه داد: بسیاری از این مسائل به زندگی مردم بازمی‌گردد که تمام مسئولان باید به عنوان ید واحده نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع این مشکلات اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم این تفاهم‌نامه با سرعت پیگیری شود، گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم، با تعامل پلیس راهور باید در صدد رفع مشکلات ترافیکی شهر برآییم.

تعامل میان دستگاهی برای رفع مشکلات مردم را به فال نیک می‌گیریم

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه تعامل میان دستگاهی برای رفع مشکلات مردم را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: با همکاری شهرداری اصفهان و فرماندهی ارشد ناجا در استان شاهد خانه‌دار شدن یک هزار نفر از کارکنان زحمتکش ناجا هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت تورم و گرانی و حداقل دستمزد و حقوقی که کارکنان نیروی انتظامی دارند، خانه‌دار شدن بسیاری از آنها آرزویی است که به دل بسیاری از آنها می‌ماند، اما با عزم جدی و تعامل می‌توان به ایجاد رفاه حداقلی آنها که همان خانه‌دار شدن است، کمک کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: لازم است امروز برای خانه‌دار شدن کارکنان شهرداری از جمله کارگران و کارمندان که حداقل دستمزد را می‌گیرند، نیز تلاش کنیم تا پایان این دوره از مدیریت شهر تمام آنها خانه‌دار شوند.

لزوم رفع مشکلات ترافیکی مهرماه با تعامل پلیس راهور و مدیریت شهری

همچنین ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص رفع مشکلات ترافیکی مهرماه با تعامل پلیس راهور و مدیریت شهری، اظهار کرد: طی دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا اول مهر مانند سابق نبوده است و به نظر می‌رسد مهر امسال با مشکلات بیشتری نسبت به قبل روبه‌رو شویم که بخش از این مشکلات ناشی از بزرگ‌شدن شهر، افزایش جمعیت، کمبود امکانات، کهنه بودن ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

وی با بیان اینکه در بخش سرویس مدارس رویه تمرین شده‌ای از قبل وجود داشت که در دو سال گذشته متوقف شد، افزود: مهرماه یک وظیفه مشترک و جدی برای پلیس راهور و مدیریت شهری وجود دارد که باید حضور فعالانه‌تر داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای اینکه پلیس راهور هم‌زمان با بازگشایی مدارس در مهرماه مأموریت خود را به خوبی انجام دهد، بهتر است از رده‌های دیگر نیروی انتظامی نیز برای کمک استفاده کند و ضمن ارائه آموزش‌های لازم به این نیروها و هماهنگی با معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان مدیریت خوبی انجام شود، زیرا به نظر می‌رسد که مهرماه روزهای سختی را پیش رو خواهیم داشت.

وضعیت موتورسیکلت‌ها و سد معبر بازار اصفهان، هر بیننده‌ای را دچار وحشت می‌کند

رسول میرباقری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: در بازار اصفهان وضعیت موتورسیکلت‌ها و سد معبر هر بیننده‌ای را دچار وحشت می‌کند و این سوال را مطرح می‌کند که چرا این وضعیت ایجاد شده است؟

وی ادامه داد: با این وضعیت امکان تردد عابران پیاده در محور بازار وجود ندارد، لذا برای رفع این معضل نیازمند همکاری نیروی انتظامی و نیروهای رفع سد معبر شهرداری با یکدیگر هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت نابسامان حجاب و عفاف در محور چهارباغ، افزود: موضوع عفاف و حجاب در چهارباغ رها شده است و این موضوع انتقاداتی را به همراه داشته است که نیازمند فعالیت جدی‌تر نیروی انتظامی هستیم.

وی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در چهارباغ به ویژه در بین جوانان، اضافه کرد: برای رفع این مشکل شهرداری وظایفی دارد، بنابراین باید با هم‌دلی و تعامل با دستگاه‌های دیگر این مشکل را آن طور که در شأن شهر اصفهان است، رفع کنیم و از کنار آن بی‌تفاوت عبور نکنیم.

رفاه کارکنان نیروی انتظامی مورد توجه قرار گیرد

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشحال هستم که پس از سخنان اخیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تاکید ایشان بر اینکه در بخش مسکن عقب هستیم، شاهد رفع مشکل و معضل مسکن نیروهای انتظامی خواهیم بود که جای تقدیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید به رفاه نیروهای انتظامی توجه بیشتری شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود مدیریت شهری خدمات رفاهی، تفریحی و فرهنگی خود را با درصدهای مختلف به نیروهای انتظامی ارائه کند.

کسبه چهارباغ در خصوص مشکلات فرهنگی این محور احساس تکلیف کنند

سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به پرونده ساخت یک هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروی انتظامی، اظهار کرد: از سال ۸۸ تاکنون امضای تفاهم این پرونده به طول انجامیده بود که امروز با تعامل میان شورای اسلامی شهر، شهرداری و نیروی انتظامی این پرونده حل و فصل شد.

وی با بیان اینکه در بحث معیشت کارکنان نیروی انتظامی دچار مشکل هستیم، گفت: مسکن پله اول مشکلات است، نزدیک به ۳۷۶۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی، مسکن ندارند و این آماری جدای از بازنشستگان نیروی انتظامی بدون مسکن است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: حقوق این کارکنان کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد و گاهی به دنبال شغل دوم هستند و این خستگی مفرط سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود.

وی گفت: مسئولان امر در ایجاد راهکارهایی برای باز شدن این گره‌ها باید به نیروی انتظامی کمک کنند تا در فرایندی یک تا دو ساله، مشکل مسکن همکاران خود را رفع کنیم.

میرحیدری با بیان اینکه برنامه‌های مشخص شده‌ای برای مدیریت وضعیت ترافیک در ابتدای مهرماه و بازگشایی مدارس وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای مهرماه برنامه‌ریزی‌هایی شده است تا این وضعیت مدیریت شود، در این راستا آموزش و انتخاب سرویس‌ها برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مد نظر است.

مشکلات سد معبر در بازار اصفهان رفع شود

وی با اشاره به مشکلات سد معبر در بازار اصفهان، گفت: نیروی انتظامی و شهرداری به تنهایی قادر به حل این مسئله نیستند، برای حصول نتیجه مطلوب در این زمینه نیازمند کار مشترکی میان راهور و شهرداری منطقه است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص مشکلات و ناهنجاری‌های فرهنگی چهارباغ، اظهار کرد: باید فکری کرد تا فروشندگان و مغازه‌دارهای چهارباغ خود نیز احساس تکلیف کنند. نشست‌هایی که دور میزهای مقابل مغازه‌های این محور تشکیل می‌شود، زمینه‌ساز بدحجابی و دیگر مشکلات فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بیشتر مغازه‌های چهارباغ ادعا دارند که مستأجر شهرداری هستند و برای رفع این معضل باید شهرداری اقدام کند، تصریح کرد: لازم است قدرت نظارتی شهرداری در این عرصه افزایش یابد، بنابراین در زمان بستن قرارداد میان مغازه‌دار و شهرداری، باید جایگاهی برای اداره اماکن نیز دیده شود.

میرحیدری در خصوص حضور گروه‌های آسیب‌دیده که سبب ایجاد ناهنجاری‌هایی در محور چهارباغ می‌شوند، گفت: وضعیت کنونی در این زمینه نسبت به حدود دو سال پیش بهتر شده است، در ابتدا پاتوق این گروه‌ها پارک شهید رجایی بود که با همت نیروی انتظامی متفرق شدند، اما در حال حاضر به سمت ارگ جهان‌نما و اکنون به سمت پل فردوسی و خواجو سوق یافته‌اند که زیبنده اصفهان نیست.

وی خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های به عمل آمده از این گروه جوانان و نوجوانان، مشخص شد که ۷۳ درصد آنها، بچه‌های طلاق هستند و فردی به آن‌ها رسیدگی نمی‌کند، بنابراین نیازمند همکاری بین دستگاهی برای رفع این مشکل هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به هفته فراجا در مهرماه، گفت: پیشنهاد می‌شود به منظور ایجاد همدلی و هم‌افزایی در انجام کارها و افزایش تأثیر در انظار عمومی، شهرداران مناطق برنامه‌ریزی برای تجلیل از کلانتری‌ها را در این هفته داشته باشند.

کد خبر 602208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.