تشکیل کارگروه ویژه رفع مشکلات شهرداری و اوقاف

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در شهرداری شریعت، قانون و عدالت بر منافع سازمانی ارجح است، گفت: درآمدی که حاصل از زیرپا گذاشتن این سه اصل باشد را نمی‌خواهیم و با این نگاه بیشتر مشکلات را رفع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه سیزدهم شهریورماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: یکی از تاکیدها و توصیه‌های دوره ششم مدیریت شهری این است که از یک‌سو مشکل جدیدی بر مشکلات شهرداری اضافه نکنیم و از سوی دیگر پرونده‌ها و مشکلات باقی مانده از سال‌های گذشته را بررسی و رفع کنیم.

وی با بیان اینکه دو کارگروه در شهرداری برای بررسی پرونده‌های بلاتکلیف و زمین مانده فعال است، افزود: تعامل بین دستگاهی، راهنمایی‌های شورا و همتی که در مدیریت شهری وجود دارد، باعث شده است که این مشکلات به ترتیب رفع شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این پرونده‌ها ضلع سومی به نام مردم دارد، به گونه‌ای که هزاران نفر را درگیر کرده است، ادامه داد: بعضی از این پرونده‌ها حتی نیم قرن سابقه داشته است که نمونه بارز آن زمین‌های علی‌آباد کلنگان است که با همکاری ریاست‌جمهوری و تعامل بین دستگاهی این مشکل چندین ساله رفع شد.

وی با اشاره به پرونده‌های مشابه، گفت: زمین‌های نیروی هوایی، جلوان و پرونده معروف به خزایی مربوط به نیروی انتظامی از جمله مشکلاتی بود که برای رفع آن نیاز به تعامل بین دستگاهی داشتیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در خصوص پرونده زمین‌های نیروی انتظامی نیز با تعامل شکل گرفته میان نیروی انتظامی و شهرداری، مشکل چندین ساله رفع شد، خاطرنشان کرد: این تجربه نشان داد اگر همدلی درون سازمانی و بین دستگاهی وجود داشته باشد، تمام مسائل قابل حل است، بنابراین باید کاری کنیم که مردم باور کنند نظام و سیستم قدرت رفع مشکلات را دارد.

وی تصریح کرد: شهروندان در بسیاری از موارد مسائل بین دستگاه‌ها را تفکیک نمی‌کنند، بنابراین برای رفع مشکلات آن‌ها باید مبنا را شریعت، قانون، عدالت قرار دهیم و به سمت تعامل بین دستگاهی و کنار گذاشتن سلیقه‌ها حرکت کنیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در شهرداری پذیرفته‌ایم که شریعت، قانون و عدالت بر منافع سازمانی ارجح است، گفت: درآمدی که حاصل از زیرپا گذاشتن این سه اصل باشد را نمی‌خواهیم و با این نگاه بیشتر مشکلات را رفع خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود میان مدیریت شهری و اوقاف، اظهار کرد: در اصفهان ۸۰ مسئله بین شهرداری و اوقاف وجود دارد که تعدادی از آن قضائی شده بود، اما در حال حاضر در جلسات هفتگی این مسائل یکی پس از دیگری بررسی و حل می‌شود و در این راستا یک کارگروه ویژه برای بررسی پرونده‌های میان شهرداری و اوقاف تشکیل شده است تا مشکلات رفع شود.

قاسم‌زاده تصریح کرد: امروز شاهد تبلور یکی از این همگرایی‌ها و نگاه‌های عدالت‌محور به حل مسئله هستیم، امیدوارم هرچه زودتر و پس از انجام تشریفات قانونی کلنگ پروژه زده شود و محصول این تفاهم‌نامه که حدود یک هزار واحد مسکونی است، کام کارکنان نیروی انتظامی را که همواره در دفاع از امنیت کشور در حریم خطر قرار دارند، شیرین کند.

کد خبر 602181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.