راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید بتن مسلح شهرداری‌های شمال کشور

شهردار قائم‌شهر از راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید بتن مسلح شهرداری‌های شمال کشور، خبر داد.

کاظم علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در مرکز شهر یکی از دغدغه‌های مهم شورا و شهرداری است، اظهار کرد: سال گذشته فاز نخست پروژه کانال هدایت آب‌های سطحی قائم‌شهر با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و به طول ۴۳۰ متر اجرا شده و فاز دوم این پروژه به طول ۷۰۰ متر و با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال در حال اجرا است که امیدواریم تا چهار ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: شهرداری قائم‌شهر در طول سال اقدام به ۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی طولی در معابر شهری می‌کند که هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در بر دارد.

شهردار قائم‌شهر خاطرنشان کرد: با خریداری یک دستگاه خودروی خط‌کشی توسط شهرداری، نه تنها در این هزینه صرفه‌جویی می‌شود بلکه می‌توان با اجاره دادن آن به شهرداری‌های مجاور سالانه تا دو میلیارد تومان درآمدزایی کرد.

علیپور از احداث کارخانه تولید بتن مسلح برای نخستین‌بار در قائم شهر خبر داد و تصریح کرد: قائم‌شهر نخستین شهرداری در شمال کشور خواهد بود که تا پایان امسال کارخانه تولید بتن مسلح را احداث و راه‌اندازی می‌کند؛ هزینه این پروژه در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

وی تأمین سرانه فضای سبز را از نیازهای مهم شهر عنوان کرد و گفت: شورا و شهرداری قائم‌شهر تلاش می‌کند با احداث پارک‌های محله‌ای سرانه فضای سبز شهر را افزایش دهد. در حال حاضر عملیات اجرایی دو پارک محله‌ای آغاز و تا پایان امسال دو پارک دیگر به بوستان‌های شهر اضافه می‌شود.

شهردار قائم‌شهر افزود: شهرداری با خرید یک دستگاه خودروی خط‌کشی و دستگاه‌های تولید و چاپ بنر علاوه بر کاهش هزینه‌ها، با اجاره این دستگاه‌ها به شهرداری‌های دیگر درآمدزایی کرده است.

کد خبر 602179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.