نسخه اصفهانی شهرآورد!

از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر، سپاهان و ذوب‌آهن‌ در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر، ورزشگاه فولادشهر میزبان دربی اصفهان خواهد بود. ذوب‌آهن و سپاهان در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که گاندوها در چهار هفته گذشته موفق به کسب چهار تساوی شده‌اند و طلایی‌پوشان نیز با شکست در مقابل فولاد، آماده این دیدار خواهند شد. در رابطه با شرایط دو تیم پیش از دربی دیار زاینده‌رود و پیش‌بینی نتیجه این رقابت به گفت‌وگو با پیشکسوتان دوتیم پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

دربی اصفهان همیشه جذاب بوده است

سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن سابق سپاهان اصفهان در رابطه با شرایط دربی اظهار کرد: دربی اصفهان همیشه جذاب بوده و با توجه به اینکه سپاهان یکی از تیم‌های پرهوادار است، قطعاً انتظارات از دربی بالا است. شرایط برای سپاهان به طوری است که این تیم به دلیل آمدن مورایس و بازیکنان جدیدی که در اختیار گرفته، وضعیت خاصی را پیدا کرده است.

پیشکسوت سپاهان تصریح کرد: ذوب‌آهن پس از شرایط نا مساعدی که در چند ساله گذشته تجربه کرد با آمدن مهدی تارتار به ثبات رسیده است. ذوب‌آهن نسبت به سپاهان بازیکنان جوان‌تری دارد و با اینکه بازیکنان این تیم تجربه کم‌تری دارند اما ذوب‌آهن همیشه در مقابل سپاهان انگیزه بالایی داشته و با عملکرد خوبی که از خودش در مقابل سپاهان به نمایش گذاشته موفق به کسب نتایج خوبی هم شده است. به هر حال امیدوارم این دربی نیز تماشاگرپسند باشد.

مورایس به دنبال تله‌گذاری است

سیدصالحی اظهار کرد: مورایس بازیکنان با تجربه‌تری را در اختیار دارد و به دنبال تله‌گذاری برای حریفان است و قطعاً جا افتادن چنین تفکری میان بازیکنان این تیم که تا سال گذشته بازی‌های مالکانه را از خود به نمایش می‌گذاشتند، زمان می‌برد. به نظر من مشکل اصلی سپاهان در عمق خط دفاعی است و اگر مورایس این مشکل را برطرف کند با توجه به نفراتی که دارد و تفکرات خودش، می‌تواند موفق باشد.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن هم قطعاً تلاش می‌کند همانند سایر تیم‌ها از طریق ضدحملات به حریف خودش ضربه بزند و درواقع تلاش می‌کند تا از تله‌گذاری‌های سپاهان فرار کند و این دیدار در واقع جنگ میانه میدان است و تیمی که میانه میدان را در اختیار بگیرد موفق‌تر است.

لهجه اصفهانی شهرآورد!

سپاهان پیروز دربی خواهد بود

پیشکسوت سپاهان درخصوص برنده دربی هفتادویکم خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم سپاهان برنده دربی خواهد بود؛ چراکه این تیم بازیکنان هجومی زیادی در خط حمله و هافبک خودش دارد و اگر خط به خط بررسی کنیم، سپاهان زور بیشتری نسبت به ذوب‌آهن دارد.

وی افزود: با تمام احترامی که برای تارتار قائل هستم، مورایس نشان داده از جمله مربیانی است که قابل پیش بینی نیست و به همه بازیکنان خودش این فرصت را می‌دهد که خودشان را ثابت کنند؛ از این لحاظ می‌توان گفت قدرت خط حمله و هافبک سپاهان بیشتر از مدافعان ذوب‌آهن است.

مورایس خیلی کم از مهاجم هدف استفاده می‌کند

سیدصالحی تصریح کرد: سپاهان با تک‌مهاجم هدف بازی می‌کند و قطعاً وقتی سرمربی سپاهان با این تفکر وارد بازی می‌شود بیشتر از وینگر و فورواردهای سرعتی استفاده می‌کند، این نظر مورایس است و مربیان اصولاً اصرار دارند تفکر خودشان را پیاده کنند و قطعاً سپاهان با هدف برد این تفکر را اجرا می‌کند. شما دقت کنید سپاهان بازی اول و دوم خودش را برد و پس از آن یک تساوی و یک باخت را کسب کرد؛ با این نتایج می‌توان فهمید که باید به سرمربی تازه‌وارد سپاهان برای پیاده کردن تفکراتش زمان داد.

بازیکن سابق سپاهان ادامه داد: در دیدار با فولاد، سپاهان کاملاً بازی را در اختیار گرفته بود اما یک اشتباه فردی و لغزش خط دفاعی این تیم سبب شد سپاهان نتیجه را واگذار کند و در مقابل تیم‌هایی مثل فولاد چنین اشتباهاتی شما را تنبیه می‌کند. به جای سرمربی نیستیم و قطعاً سرمربی زردپوشان با توجه به اشرافی که بر شرایط تیمی دارد تصمیم درست را خواهد گرفت.

وی درخصوص خط دفاعی سپاهان اظهار کرد: در سیستمی که مورایس با آن بازی می‌کند همه مدافعان سپاهان شبیه هم هستند و این تیم مدافع بازی‌سازی که بتواند بازی‌سازی را از خط عقب آغاز کند، ندارد. محمد دانشگر، جونیور و سایر مدافعان این تیم سبک بازی مشابهی دارند.

پیشکسوت سپاهان ادامه داد: با این حال فکر می‌کنم سرمربی سپاهان از مدافعان خارجی خودش در دربی استفاده کند، چراکه به لحاظ زبانی ارتباط بهتری با این بازیکنان دارد و قاعدتاً به دلیل تفکراتی که مورایس دارد، باید خط هافبک سپاهان تحرک بیشتری داشته باشد چون در بازی با فولاد دیدیم که یاسین سلمانی مجبور شد برای گرفتن توپ عقب بکشد و همین موضوع سبب لغزش این تیم شد.

سیدصالحی ادامه داد: با توجه به اینکه دروازه سپاهان در دیدار با گل‌گهر و فولاد از عمق دفاع باز شد و مورایس یک مربی حرفه‌ای است، قطعاً برای ترمیم خط دفاع تیمش برنامه‌ریزی خواهد کرد. از جایی که مربیان خارجی سعی می‌کنند همیشه تفکر خاص خودشان را پیاده کنند، فکر نمی‌کنم کادرفنی سپاهان در مقابل ذوب آهن تغییر رویه بدهد.

سپاهان همیشه توپ را به حریف نمی‌دهد

پیشکسوت فوتبال ایران درخصوص سبک بازی طلایی‌پوشان خاطرنشان کرد: این گونه نیست که سپاهان همیشه توپ و میدان را در اختیار حریف خودش قرار دهد، اگر بازی با فولاد را ببینید شاگردان مورایس مالکیت توپ بیشتری داشتند.

وی ادامه داد: سپاهان سعی می‌کند حریفان را از بالا پرس و در خط هافبک تله‌گذاری کند؛ عده‌ای گمان می‌کنند این تیم توپ را به حریف خودش می‌دهد؛ در حالی که چنین نیست و بازیکنان آن‌ها دقایقی توپ را در اختیار می‌گیرند و برای فاز دوم حمله توپ را به حریف واگذار می‌کنند و به غیر از بازی با استقلال که مالکیت در اختیار این تیم بود آن هم به این دلیل که سپاهان به نتیجه دلخواه رسیده بود در سایر دیدارها شاگردان مورایس مالکیت توپ داشته‌اند.

لهجه اصفهانی شهرآورد!

عملکرد ذوب آهن در خط دفاعی قابل توجه است

در ادامه فرشید طالبی پیشکسوت فوتبال ذوب‌آهن نیز درخصوص دربی هفتادویکم اظهار کرد: مهم‌ترین اتفاقی که برای ذوب‌آهن افتاد این بود که در ابتدای فصل با کادر فنی خودش تمدید کرد و موفق شد تیم خودش را ببندد که این یک رخداد خوب برای این تیم بود هرچند که در نقل و انتقالات حدوداً ۱۶ تغییر در بازیکنان این تیم وجود داشت و در چهار دیداری که نتیجه تساوی را کسب کرده عملکرد ضعیفی در خط دفاعی نداشته است و اگر این تیم می‌خواهد جایگاه خودش را ارتقا دهد باید مدیران این تیم دیدگاه حرفه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن نقص‌هایی دارد که باید برطرف کند؛ هر چند این تیم نسبت به گذشته در خط دفاعی بهتر شده، اما در خط حمله نیز باید ایرادهای خود را برطرف سازد. ممکن است این وضعیت یک تاکتیک باشد، چراکه هر سرمربی تفکرات خودش را دارد.

طالبی تصریح کرد: اگر ذوب‌آهن می‌خواهد جایگاه خودش را ارتقا بدهد، باید مساوی‌ها را به برد تبدیل کند چراکه این تیم هم‌اکنون در فاز دفاعی عملکرد خوبی دارد. به عنوان کسی که بازی در دربی را به دفعات مختلف تجربه کرده‌ام اعتقاد دارم دربی از جمله بازی‌هایی است که کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است.

لهجه اصفهانی شهرآورد!

ذوب آهن دفاع می‌کند اما سپاهان تهاجمی است

پیشکسوت ذوب‌آهن خاطرنشان‌کرد: ذوب آهن در چند بازی گذشته نشان داده است سعی در حفظ توپ دارد و اولویت این تیم گل نخوردن است اما در مقابل، سپاهان سعی در گل زدن دارد و همین موضوع می‌تواند بازی را جذاب کند. هر دو تیم برای کسب برد آماده می‌شوند، زیرا ذوب‌آهن چهار تساوی به دست آورده است و سپاهان نیز علی‌رغم عملکرد مطلوبش در مقابل فولاد شکست خورد بنابراین دو تیم برای برد به زمین می‌آیند، چراکه این سه امتیاز بسیار کمک کننده است. چون سپاهان را بالای جدول نگه می‌دارد و ذوب آهن را نیز بالا می‌کشد.

طالبی ادامه داد: سپاهان یک بازی فوق‌العاده‌ای از خودش ارائه می‌دهد و ذوب‌آهن در چهار بازی گذشته عملکرد خوبی به نمایش گذاشته است، بنابراین نمی‌توان گفت تیم برنده کیست. درواقع بازیکنان دو تیم در لحظه می‌توانند موفقیت تیم خود را تضمین کنند و دربی کاملاً غیر قابل پیش‌بینی است؛ مخصوصاً که هر دوتیم به ویژه سپاهان برای کسب امتیاز کامل راهی میدان می‌شوند.

وی افزود: باید دید ذوب‌آهن چه برنامه‌ای مقابل سپاهان دارد؛ زیرا شاگردان مورایس در مقابل فولاد از موقعیت‌های گلزنی استفاده نکردند و در دقایق اضافی گل خوردند که همین‌موضوع یک تنش را به خط دفاعی سپاهان وارد می‌کند و ذوب‌آهن به میدان می‌آید که گل نخورد و مورایس برای‌گل زدن آماده می‌شود.

پیشکسوت ذوب‌آهن اظهار کرد: سپاهان انصافاً تیم منسجم و کاملی است. شهریار مغانلو یکی از بازیکنان تأثیرگذار این تیم است و بازیکنان خارجی نیز کیفیت بالایی دارند و امسال برای قهرمانی می‌جنگند اما نمی‌دانم چرا نزدیک دو سال است که گل نکردن موقعیت‌ها گریبانگیر این تیم شده است!

سپاهان از جمله تیم‌هایی است که با برنامه بازی می‌کند اما در گل کردن موقعیت‌ها کمی ناکام است؛ در بعضی بازی‌ها به‌خاطر استفاده نکردن از فرصت‌ها در دقایق پایانی گل می‌خورد _که البته این قانون گل نزدن است_؛ شما اگر گل نزنید گل می‌خورید ولی این سپاهان با کادر فنی قوی خودش قطعاً می‌تواند این مشکلات را برطرف کند و با یکی دو برد شرایط خودش را بهبود ببخشد، چراکه این تیم نیاز به آرامش دارد و با دیدگاه مورایس روزهای درخشانی در انتظار سپاهان است.

کد خبر 602137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.