فلفل قرمز خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف فلفل قرمز تند خطر احتمالی مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که فلفل قرمز تند دارای خواص ضدالتهابی، ضداکسایشی، ضدسرطانی و تنظیم کننده گلوکز خون است؛ این تأثیرات ناشی از وجود ماده‌ای به نام کپسایسین است. گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر فلفل قرمز بر سلامت قلب افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف بیش از ۵۷۰ هزار نفر را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که فلفل قرمز مصرف می‌کردند، ۲۶ درصد کمتر از افرادی که به ندرت فلفل قرمز استفاده می‌کردند یا اصلاً آن را در رژیم غذایی خود نداشتند، دچار مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی شدند. محققان همچنین متوجه کاهش ۲۳ و ۲۵ درصدی مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان و مرگ‌ومیر به هر علت شدند.

به گفته پژوهشگران، ارتباط مستقیمی بین مصرف منظم فلفل قرمز و کاهش خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان وجود دارد. نتایج مطالعاتی از این قبیل نشان می‌دهد که فاکتورهای رژیمی نقش مهمی در سلامت عمومی بدن دارد. لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا دلیل تأثیر مثبت مصرف فلفل قرمز بر سلامت قلب مشخص شود.

کد خبر 602120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.