مهم‌ترین نشانه ابتلا به کرونا چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گلودرد مهم‌ترین نشانه ابتلا به بیماری کرونا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی علائم بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های پزشکی مربوط به ۱۷۵۰۰ فرد که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گلودرد، مهم‌ترین نشانه ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ است. رایج‌ترین علائم دیگر گزارش شده نیز شامل انسداد بینی و سرفه می‌شود.

صدای گرفته، عطسه، خستگی، دردهای عضلانی و سرگیجه از دیگر عوارض رایج گزارش شده است. به نظر می‌رسد که درجه حرارت بالا یا تب و از دست دادن حس بویایی و چشایی در سویه‌های جدید کرونا کمتر گزارش شده است، در حالی که این علائم پیش‌تر جزو نشانه‌های رایج بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده بود. محققان معتقدند که این موضوع ناشی از تغییر یا جهش ویروس در طی زمان است.

به گفته متخصصان، ۲۰ نشانه مهم بیماری کووید -۱۹ به ترتیب شامل گلودرد، سردرد، سرفه بدون خلط، آب‌ریزش بینی، سرفه با خلط، صدای گرفته، عطسه، خستگی، دردهای عضلانی، سرگیجه، تورم غدد لنفاوی، التهاب چشم، تغییر حس بویایی، درد قفسه سینه، تب، لرز، تنگی نفس، گوش درد و از دست دادن حس بویایی و چشایی می‌شود.

کد خبر 602116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.