شأن خانواده شهدا کمتر از شهدا نیست

یک استاد حوزه علمیه گفت: شهدا را پدران و مادران‌شان تربیت کرده‌اند و شأن آنان کمتر از شهدا نیست.

به گزارش ایمنا، آئین نخستین سالگرد بانو سرجوقیان، مادر شهید بی‌نشان مهدی افخم رضایی و همسر مرحوم آیت‌الله افخمی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی (امام جمعه موقت تهران) در محل گلزار شهدای گمنام بهشت زهرای تهران برگزار شد.

این مراسم، در فضایی آکنده از معنویت و مصادف با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) با قرائت زیارت عاشورا توسط حاج‌احمد اسکندری و تلاوت قرآن استاد ممتاز بین‌المللی استاد موحد امین آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌و المسلمین سیدحسین مؤمنی ادامه یافت و با مرثیه‌سرایی حاج محسن طاهری پایان یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی استمرار حرکت حسینی است، گفت: حفظ و حراست از این انقلاب مرهون حرکت بر اساس چشم‌انداز حسینی است.

این استاد حوزه علمیه با استناد به خطبه حضرت اباعبدالله (ع) به تبیین معیارها و نشانه‌های سند چشم‌انداز حسینی پرداخت و با ذکر مصادیقی از این معیارها در دوره معاصر، انقلاب اسلامی را زنده و متصل به قیام اباعبدالله (ع) بیان کردند.

وی نخستین نشانه حرکت بر اساس چشم‌انداز حسینی را در مسیر ولایت بودن عملی و نه کلامی بیان کرد و گفت: این مادر شهید و مادران شهدا و شهدا را نمونه‌ای از ولایت‌مداری در جامعه کنونی است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، شهدا را پدران و مادران‌شان تربیت کرده‌اند و شأن آنان کمتر از شهدا نیست.

حجت‌الاسلام مؤمنی، سردار سلیمانی را نمونه‌ای از افرادی که جان خود را داد و گفت: یک سردار ما را در عراق «اربا اربا» کرد و یک سردار دیگر را هم در ایران خودی و ناخودی «اربا اربا» کردند. او آمد و با آبرویش پای نظام ایستاد و گفت سقوط هواپیما را من به عهده می‌گیرم. معتقدم شأن و منزلت او از شهید بالاتر است.

منبع: مهر

کد خبر 602087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.