سقوط بورس ادامه دارد

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۲ هزار و ۴۶۰ واحدی به سطح یک میلیون ۴۲۶ هزار ۹۳۴ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با افت سه هزار ۹۲۶ واحدی در سطح ۴۰۷ هزار ۹۷۳ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس تحلیل تکنیکالی که مدت‌ها پیش انجام شده بود، برآورد اصلاح بازار تا سطح یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد را داشتیم. بازار امروز طی یک ریزش سنگین ۱۲ هزار واحدی به محدوده یک میلیون ۴۲۶ هزار واحد رسید، شاخص هم وزن نیز افت سه هزار واحدی داشت، شاخص کل فرابورس نیز افت ۱۴۹ واحدی را تجربه کرد، نمادهای فملی، شبندر، حکشتی، شپنا، فولاد، شستا و خودرو بیشترین تأثیر منفی را بر بازار داشتند، در بازار فرابورس نیز نمادهای آریا، فرابورس صبا، کگهر، زاگرس، خدیزل و فغدیر بیشترین تأثیر را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۲ هزار ۴۶۰ واحدی به سطح یک میلیون ۴۲۶ هزار ۹۳۴ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت سه هزار ۹۲۶ واحدی در سطح ۴۰۷ هزار ۹۷۳ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۰۳

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۸۱

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۴۹ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۱۶۰ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۸۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۲۰۰

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۳۰ هزار ۳۷۵ و ۲۹۰ هزار ۶۶۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۹۸۶ و سه میلیارد ۳۳۴ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. افران

۲. کمند

۳. همای

۴. خساپا

۵. کیان

بیشترین حجم معامله

۱. افران

۲. کمند

۳. خساپا

۴. خودرو

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. فپنتا

۲. کماسه

۳. ختور

۴. نمرینو

۵. کطبسح

بیشترین کاهش قیمت

۱. کالا

۲. بورس

۳. دانا

۴. خمحرکه

۵. خزر

وضعیت تکنیکالی شاخص کل‌

سقوط بورس ادامه دارد

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۲۰ واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد

پیش بینی: پیش از این در خصوص اصلاح شاخص کل تا محدوده‌های یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد اطلاعاتی ارائه شده، برآورد می‌شود که روند نزولی برای بازار فردا نیز تداوم داشته باشد، در صورتی که سطح یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد نیز از دست برود احتمال اصلاح شاخص تا سطح یک میلیون ۳۸۰ هزار واحد وجود خواهد داشت.

افزایش نرخ بهره بین بانکی‌

نرخ بهره بین بانکی به ۲۰.۷۴ درصد و نرخ ریپو به ۲۱.۲۱ درصد رسید.

سقوط بورس ادامه دارد

افزایش سرمایه خاور ثبت شد

براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۷ و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۶,۳۶۰,۸۴۹ میلیون ریال به‌مبلغ ۸۶,۳۶۰,۸۴۹ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۹ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

کگاز و افزایش تولید بعد طرح توسعه

در پنجمین ماه سال مالی شیشه و گاز توانسته است فروشی برابر ۵۲ میلیارد تومان داشته باشد. فروش پنج ماهه امسال رشد ۸۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. متوسط فروش سال جاری شرکت برابر با ۴۴ میلیارد تومان گزارش شده است.

در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۲۳ هزار عدد ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی جاری و گذشته اعداد ۲۰ و ۱۲ هزار عدد بوده است. کگاز در این ماه نیز تولید ۲۷ هزار عدد محصول را گزارش کرده است.

در سال جاری و سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲۳ و ۱۲ هزار عدد بوده است تولید پنج ماهه امسال رشد ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت به طور متوسط در سال جاری ۲۱,۶۶۱ ریال است که در ماه مورد گزارش به ۲۲,۶۴۲ ریال رسیده است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱۶,۵۳۶ ریالی استوار بوده است.

کرازی در مرداد فروش عالی ماه قبل را تکرار کرده است

در پنجمین ماه سال مالی کارخانجات تولیدی شیشه رازی توانسته است فروشی برابر ۱۱۳ میلیارد تومان داشته باشد. فروش پنج ماهه امسال رشد ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. متوسط فروش سال جاری شرکت برابر با ۶۸ میلیارد تومان گزارش شده است.

در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۷.۱ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی جاری و گذشته اعداد ۴.۴ و ۵.۴ هزار تن بوده است. کرازی در این ماه نیز تولید ۴.۹ هزار تن محصول را گزارش کرده است.

در سال جاری و سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۵.۱ و ۵.۳ هزار تن بوده است تولید پنج ماهه امسال کاهش ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت به طور متوسط در سال جاری ۱۵۳,۴۱۲ ریال است که در ماه مورد گزارش به ۱۵۹,۱۸۰ ریال رسیده است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱۰۱,۸۱۶ ریالی استوار بوده است.

کهمدا در مردادماه

در دومین ماه سال مالی شیشه همدان توانسته است فروشی برابر ۸۰ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۶.۳ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۶.۰ هزار تن بوده است. کهمدا در این ماه نیز تولید ۶.۶ هزار تن محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۶.۹ هزار تن بوده است تولید دو ماهه امسال رشد ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۱۲۶,۳۷۴ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۹۸,۹۷۶ ریالی استوار بوده است.

تخته گاز قیمت اوره در بازارهای جهانی ادامه دارد

مطابق با گزارش هفته جاری آرگوس هفته‌ای کاملاً سبز در بازار جهانی اوره رقم خورد. در این بین اوره صادراتی کشور با افزایش ۳۰ تا ۶۰ دلاری مواجه شده است. کرماشا در هفته جاری ۳۰ هزار تن محصول به قیمت ۵۳۰ دلار برای بارگیری در انتهای ماه میلادی جاری فروخته است.

شیراز نیز یک پارت محصول در همین قیمت برای بارگیری ابتدای ماه میلادی بعد به فروش رسانده است. گفته می‌شود یک محموله ۶۰ هزار تنی به مقصد اروپا از سوی صادرکنندگان کشور به قیمت ۵۷۰ دلار نهایی شده است. خراسان هم پیشنهادهای اوره پریل خود را با ۱۰ دلار افزایش در هر تن به ۵۶۰ دلار در هر تن فوب اعلام کرد.

نگاهی به بازارهای جهانی

در هفته‌ای که گذشت فشار فروش در بازارهای سهام، اوراق قرضه و بازار کامودیتی‌ها تشدید شد. محرک اصلی بازارها، انتظارات نرخ بهره‌ای فدرال رزرو است. تقریباً بازار مطمئن شده که فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست ماه جاری، ۰.۷۵ درصد افزایش خواهد داد.

پنجشنبه نشست بانک مرکزی اروپا برگزار خواهد شد. برخی از بانک‌های بزرگ سرمایه گذاری آمریکا انتظار دارند در نشست هفته جاری، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد افزایش دهد. افزایش انتظارات نرخ بهره ترس از رکود را افزایش داده و منجر به کاهش تقاضا در بازارهای سهام، اوراق قرضه و کامودیتی‌ها شده است. نرخ بازدهی اوراق قرضه افزایشی بوده به طوری که نرخ بازدهی اوراق قرضه دو ساله به بالاترین سطح از ۲۰۰۷ تاکنون رسیده است.

داده‌های بخش اشتغال آمریکا دیروز منتشر شد. تغییر در اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در حالی که انتظار می‌رفت ۳۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند اندکی بیش از انتظارات بازار بود و به ۳۱۵ هزار نفر رسید. نرخ بیکاری آمریکا بدتر از انتظارات بازار بود و از ۳.۵ درصد به ۳.۷ درصد رسید.

در واکنش به داده‌ها، دلار آمریکا ابتدا تضعیف شد اما در ادامه بخش اعظمی از افت خود را پس گرفت. در حال حاضر حال بخش اشتغال آمریکا خوب است و زمینه برای افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره فراهم است. افزایش محدودیت‌های کرونایی در چین نیز بهانه برای ریزش بیشتر قیمت‌ها را فراهم کرده است. قرنطینه شهر ۲۱ میلیون نفری از شهرهای چین، زمینه برای افت تقاضای بیشتر به ویژه برای نفت را فراهم کرده است. قیمت نفت برنت در معاملات هفته گذشته در محدوده ۹۳ دلار به کار خود پایان داد.

نقشه بازار

سقوط بورس ادامه دارد

کد خبر 602033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.