۵۸ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند

نقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر به روز شد تا نشان دهد که اوضاع کرونایی کشور طی هفته گذشته، بهبود چشمگیری داشته است.

به گزارش ایمنا، براساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور که وزارت بهداشت منتشر کرده، وضعیت کرونایی در ایران بهبود یافته است، تاجایی‌که تنها چند نقطه از نقشه به رنگ قرمز باقی مانده و شاهد افزایش گستره رنگ آبی هستیم که کم‌خطرترین وضعیت کرونایی را روایت می‌کند.

روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشور طی هفته‌های گذشته

براساس به‌روزرسانی اخیر و با دقت در تغییرات نقشه رنگ‌بندی کشورمان طی هفته‌های گذشته، می‌توان دریافت که شمار شهرهای قرمز با کاهشی چشمگیر از ۶۴ به هشت شهرستان کاهش یافته که معنایش بهبود اوضاع کرونایی در ۵۸ شهرستان است؛ تغییری شگرف و خوشحال کننده که امیدواریم تداوم بیابد.

براساس نقشه جدید که از امروز _دوازدهم شهریورماه_ اعمال شده است، شمار شهرهای نارنجی هم از ۱۶۳ به ۱۱۶ شهرستان کاهش یافته که نشان می‌دهد، ابعاد بهبود اوضاع وسیع‌تر از کاهش شهرهای قرمز کرونایی (بسیار پرخطر) است و شامل شهرهای نارنجی (پرخطر) نیز می‌شود.

به این ترتیب ناگفته پیداست که براساس به‌روزرسانی اخیر نقشه کشورمان، شمار شهرهای زرد و آبی که وضعیت کم‌خطرتری دارند، افزایش یافته که اتفاق خوشحال‌کننده‌ای است؛ شمار شهرهای زرد از ۲۰۷ به ۳۰۲ رسیده و تعداد شهرهای آبی از ۱۴ به ۲۲ شهرستان افزایش یافته است.

البته نباید از یاد ببریم که روند واکسیناسیون در کشورمان فاصله زیادی با روند مطلوب دارد و در آستانه فصل بازگشایی مدارس هم قرار داریم که برخلاف دو سال گذشته، قرار است حضوری باشد؛ بازگشایی‌هایی که در دانشگاه‌ها هم با تمام ظرفیت رقم خواهد خورد و باید امیدوار باشیم به کاهش رعایت پروتکل‌ها و افزایش روند بیماری منجر نشود.

منبع: تابناک

کد خبر 601997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.