اقدامات شهرداری مشهد در یک‌ سال گذشته چه بود؟

شهردار مشهد اقدامات یک‌ سال اخیر شهرداری این کلان‌شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالله ارجاعی درخصوص اقدامات شهرداری مشهد طی یک‌سال گذشته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«تأمین ۳۰ واگن به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری، تکمیل حفاری تونل شرقی خط سه، آغاز معماری ایستگاه‌های فاز یک خط سه و تأمین یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای خط سه قطار شهری مشهد در یکسال گذشته انجام شده است.

۸۳ دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه میدل باس خریداری و ۲۷ دستگاه اتوبوس نیز به صورت کامل نوسازی شد، همچنین قرارداد خرید ۱۳۷ دستگاه اتوبوس نیز منعقد شده است.

در یکسال گذشته خطوط ۱۰۰ تومانی در حاشیه شهر نیز راه‌اندازی شد و حذف هزینه پارک حاشیه‌ای یا الیت از ۳۸ معبر شهری و نوسازی ۴۱۳ دستگاه تاکسی نیز انجام شد.

در یکسال گذشته اراضی متعلق به پادگان لشکر ۷۷ ساماندهی و معابر آن بازگشایی شد و ۳۳ هکتار از اراضی آستان قدس رضوی ساماندهی و بلوار بصیرت نیز بازگشایی شد. قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک شش هزار میلیاردی با بانک شهر و قرارداد تأمین مالی ۱۵ هزار میلیاردی بانک مسکن نیز در یکسال گذشته منعقد شده است.

عملیات اجرایی پروژه مشارکتی برج جنوب با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیاردی در یکسال گذشته آغاز شد و در راستای پرداخت مطالبات پیمانکاران، الباقی بدهی پیمانکاران در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و بیش از ۶۰ درصد مطالبات پیمانکاران ۱۴۰۰ در این مدت پرداخت شده است.

میزان آبیاری فضای سبز با پساب در یک سال گذشته افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر روزانه دو هزار تن پسماند جمع‌آوری می‌شود و برای پاکیزگی شهر فعالیت توقف ناپذیر در حال انجام است.

ساخت و توسعه سه ایستگاه آتش‌نشانی، مناسب‌سازی بوستان‌ها برای افراد دارای نیازهای ویژه و راه‌اندازی سایت‌های ورزشی اختصاصی بانوان در پارک‌ها نیز در دستور کار یکسال گذشته شهرداری مشهد بوده است.

۸۰۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده در حاشیه شهر مشهد در یکسال گذشته تعریف شده است و ساخت و بهره‌برداری از پل طبرسی شمالی به رسالت، بهره‌برداری از زیرگذر آزادی-جانبازان، بهره‌برداری از جلوخان پایانه امام رضا (ع)، بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس و بهره‌برداری از ره باغ حضرت زهرا (س) نیز انجام شد.

در این مدت طرح‌های تفصیلی قرقی، خین عرب و قند شیرین و راهبردی توس تعیین تکلیف شده است، ۷۰۰ هزار مترمربع معابر شهری در یک سال گذشته آسفالت شد، زمان صدور پروانه کاهش یافت و هوشمندسازی ۱۰۰ فرایند در شهرداری آغاز شده است، همچنین گزارش‌گیری پروژه‌های عمرانی به صورت برخط یا آنلاین انجام می‌شود.»

کد خبر 601992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.