بهبود ورزش شهروندی و همگانی در همدان به شهرداری وابسته است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: ورزش همگانی و شهروندی به صورت مشخصی به شهرداری وابستگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی نجات امروز _شنبه دوازدهم شهریورماه_ در در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه باید سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه ورزش‌های همگانی تدوین شود، اظهار کرد: ورزش همگانی و شهروندی به صورت مشخصی به شهرداری وابستگی دارد.

وی ادامه داد: وجود یک سوم جمعیت استان در شهر همدان است و ظرفیت‌های بسیاری برای کمک به ورزش همگانی وجود دارد و اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند از طریق ارتباط بیشتر با شهرداری و جذب اعتبارات در این راستا به توسعه زیرساخت‌ها و اتمام پروژه‌های ناتمام کمک کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه همگانی کردن ورزش یکی از اولویت‌های مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر است، گفت: در صدد هستیم به وظایف خود در حوزه ورزش عمل کنیم، ورزش شهروندی در شهرداری فعال بود، اما که کمرنگ شده و در بحث ورزش محلات نیز اقدامات خوبی شده است که به منظور توسعه ورزش همگانی و شهروندی باید تداوم یابد.

وی تصریح کرد: کسب عنوان سوم در طرح شهر فعال توسط هیئت ورزش همگانی همدان را تبریک می‌گویم و پیشنهاد می‌کنم که پیاده‌روی را به عنوان محور کاری معرفی کنیم.

اهمیت نصب اپلیکیشن ورزشی جهت رقابت شهروندان

اکبر کاوسی‌امید، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه با نصب یک اپلیکیشن و شمارش تعداد گام‌های افراد در هر روز با باشگاه ۶۰۰ هزار نفری پیاده‌روی همدان محقق می‌شود، گفت: با این کار بین شهروندان نیز رقابت ایجاد شده است و هر روز یک شهروند را به عنوان نفر برتر معرفی می‌کنیم.

وی افزود: در خواست می‌کنم تعیین یک وقت آزاد برای سالن‌های در اختیار هیئت‌های ورزشی و بخش خصوصی به منظور استفاده تمام شهروندان از این امکانات فراهم شود و شهروندان در این ساعات باید بتوانند به صورت رایگان از سالن‌های ورزشی استفاده کنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در تمام امور خوب پای کار آمده است و می‌توان از حیات مدارس نیز تا ایجاد پارک‌های دارای محیط مطلوب بانوان برای ورزش بانوان استفاده کرد.

وی در خصوص عملکرد ضعیف روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری در اطلاع‌رسانی این اتفاق خوب، اضافه کرد: انتظار می‌رفت اطلاع‌رسانی گسترده‌تری از این موفقیت را در سطح شهر شاهد باشیم که کمک به ایجاد جریانی در توسعه ورزش همگانی باشد.

کاوسی‌امید با بیان اینکه در دور گذشته شورای اسلامی شهر توجه به پارک‌های محلی و ایجاد فضاهای ورزشی در این پارک‌ها توجه ویژه شده بود، گفت: امیدوارم که این روند ادامه یابد و همدان به عنوان شهر ورزش در کشور سرآمد شود.

کد خبر 601991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.