عمق محرومیت در زیرساخت شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوس است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه برخی شهرستان‌های این استان از محروم‌ترین مناطق کشور در تمام زمینه‌ها هستند، گفت: زیرساخت‌های شبکه ارتباطی و فناوری اطلاعات بسیار ضعیف و عمق این محرومیت به‌طورکامل محسوس‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه دوازدهم شهریورماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه ارتباطات و زیرساخت‌های ارتباطاتی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه در هر سرزمینی است، اظهار کرد: برخی شهرستان‌های این استان از محروم‌ترین مناطق کشور در تمام زمینه‌ها هستند، در این بین زیرساخت‌های شبکه ارتباطی و فناوری اطلاعات بسیار فقیرتر و عمق این محرومیت بسیار محسوس‌تر است.

وی افزود: امروزه امکان ارتباط با شبکه جهانی و اجزا آن مانند نفس کشیدن برای انسان‌ها امری لازم و حیاتی است، مناطقی که تحت پوشش اینترنت پرسرعت نیستند، به رغم وجود صدها پروژه عمرانی، توسعه و پیشرفت به چشم نمی‌آید.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، ارج نهادن به تلاش‌های تمام خدمت‌گزاران را امری ضروری دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود برنامه قابل قبولی برای تحول در زمینه توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره‌مندی شهروندان از اینترنت پرسرعت تلفن همراه در همه مناطق استان در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از جمله وظایف متولیان اشتغال‌زایی در مناطق محروم و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان حاشیه شهرها در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی، باغداری، گلخانه، پرورش طیور و زنبورعسل بوده، لذا افزایش تسهیل‌گران از ضروریات است.

کد خبر 601985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.