مجوز نخستین مجموعه پرتودهی و نگهداری مواد غذایی در کاشان صادر شد

معاون سازمان و رئیس جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به سفر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی به کاشان گفت: در حاشیه این سفر، مجوز نخستین مجموعه پرتودهی و نگهداری موادغذایی در کاشان صادر شد.

رضا مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیشرفت و توسعه فناوری هسته‌ای و استفاده آن در بخش‌های مختلف اظهار کرد: امنیت غذایی یک موضوع مهم برای کشور است و از این رو در جهت حفظ این مهم، نخستین مجموعه پرتودهی و نگهداری مواد غذایی در کاشان مجوز گرفت.

وی با بیان اینکه برای طرح مطالعاتی این مجموعه که اشتغالزایی ۱۰ نفر را فراهم کرد بیش از پنج میلیارد تومان هزینه شده است، گفت در فاز اول ۳۰ هکتار زمین برای این مجموعه اختصاص یافته است.

معاون سازمان و رئیس جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه اعطای این مجوز با موافقت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی انجام شده است، گفت: مجوز این مرکز برای بخش خصوصی صادر شده است.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای در صنعت کشاورزی کاربرد فراوانی دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین این کاربردها پرتودهی و افزایش انبارداری محصولات کشاورزی است.

مظلومی تاکید کرد: از مزایای پرتودهی محصولات کشاورزی می‌توان به افزایش زمان نگهداری و انبارش محصولات و به تبع آن افزایش قدرت صادرات، پاکسازی آفات موجود در محصولات کشاورزی وارداتی، افزایش مقاومت در برابر گرما و خشکی بذرها و غیره است.

وی تصریح کرد: ضایعات محصولات کشاورزی به دلیل عدم صحیح انبارداری و آلودگی به آفات انباری خسارت‌های سنگینی بر صنعت کشاورزی وارد کرده است که این باعث می‌شود، امنیت غذایی به خطر افتد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه این مجموعه در سه فاز برنامه‌ریزی شده است، افزود: این مجموعه می‌تواند سالانه ۲۰۰ هزار تن مواد غذایی و محصولات کشاورزی را پرتودهی و نگهداری کند.

کد خبر 601984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.