عملیات آب‌پاشی در تالاب انزلی ادامه دارد

فرماندار بندرانزلی گفت: برای جلوگیری از شعله ورشدن آتش‌سوزی در تالاب، آب‌پاشی روی نیزارها توسط تیم‌هایی از دستگاه‌های خدمات‌رسان همچنان ادامه دارد.

محمد پورخوش‌سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌سوزی در تالاب منطقه چراغ پشتان بندرانزلی که از بامداد روز گذشته _جمعه یازدهم شهریورماه_ آغاز شده بود با تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان و نیروهای مستقر در محل آتش‌سوزی و سه فروند بالگرد آبپاش سپاه و هلال احمر به طور کامل مهار شد، اما صبح امروز _شنبه دوازدهم شهریورماه_ به دلیل نشست شبنم روی خاکستر آتش در تالاب، دود و مه غلیظی منطقه را فراگرفته بود که با طلوع خورشید دود به‌طور کامل رفع شد.

وی افزود: در حال حاضر تیم‌هایی از دستگاه‌های خدمات‌رسان برای جلوگیری از شعله‌ور شدن دوباره تالاب، در حال آب‌پاشی روی نیزارها هستند.

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه از صبح امروز دو فروند بالگرد سپاه بیش از ۳۰ بار و با چهارهزار لیتر آب، محل آتش سوزی تالاب را آب‌پاشی کردند، تاکید کرد: برای اطمینان کامل از رفع خطر آتش‌سوزی در تالاب، کل منطقه به صورت زمینی توسط تیم‌های خدمات‌رسان در حال پایش است.

پورخوش‌سعادت تصریح کرد: میزان وسعت آتش‌سوزی تالاب انزلی باید به صورت دقیق توسط کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست مورد ارزیابی قرار گیرد و در روزهای آینده اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 601981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.