سهم شهرداری در دریافت ارزش افزوده یک پنجم اراک است/افزایش ۵۷.۴ درصدی دستمزد کارگران

شهردار ساوه گفت: این شهر از سهم آلاینده‌ها هیچ بهره‌ای نمی‌برد، سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان وصولی ارزش افزوده داشته‌ایم درحالی‌که مرکز استان (اراک) بیش از هزار میلیارد تومان ارزش افزوده دریافت کرده است.

امیررضا یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چنان‌چه معیار ملاک توزیع ارزش افزوده را تعداد جمعیت قرار دهیم، شهر ساوه به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان یک پنجم شهر اراک ارزش افزوده دریافت می‌کند.

وی افزود: طی چند ماه گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان در ساوه هزینه شده که ماهیانه ۲۵ میلیارد تومان آن سهم پیمان‌های پسماند، فضای سبز و نگهبانان است.

شهردار ساوه با بیان اینکه امسال افزایش ۵۷.۴ درصدی دستمزد کارگران بدون منابع مشکلاتی را برای پیمان‌های ما و شهرداری‌های کشور ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: ماهیانه ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان در قالب پیمان‌ها، پروژه‌های عمرانی و نگهداری در سطح شهر صرف می‌شود.

یوسفیان افزود: اوایل خدمت بنده که به سمت شهردار ساوه منصوب شده بودم، درخواست مردم و مسئولان، تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام شهر همانند ساختمان شهرداری بود که از سال ۹۰ تعطیل است. پروژه‌های استخر بانوان، پردیس سینمایی و کمربندی ۱۷ کیلومتری شرق نیز طی این نه ماه در اولویت قرار گرفته و در حال حاضر پنج پل این کمربندی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه تمام پروژه‌های عمرانی بلاتکلیف، معلق و معطل در شهر ساوه آغاز به فعالیت کرده است، تصریح کرد: اخیراً بحث ساماندهی فاضلاب رودابان و سیدجمال که چندین سال است آب این فاضلاب تبدیل به علوفه و تغذیه دام می‌شود و گوشت آن سر سفره مردم می‌آیدرا در دستور کار قرار داده‌ایم.

شهردار ساوه ادامه داد: این پروژه با پیش‌بینی بیش از ۱۰ میلیارد تومان توسط شهرداری به زودی آغاز خواهد شد.

یوسفیان با اشاره به خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری ساوه، گفت: در شهر ساوه طی ۱۱ سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس یارانه‌ای خریداری نشده بود، اما اخیراً هزار دستگاه اتوبوس رونمایی شده که شش دستگاه آن سهم ساوه است.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته، یک کیلوگرم قیر یارانه‌ای وارد ساوه نشده بود، اما درحال‌حاضر یک هزار و ۱۴ تن قیر یارانه‌ای دریافت و ۳۶ محله، معبر و گذر در حاشیه شهر آسفالت شده است؛ دو کارخانه آسفالت و ۲۲ دستگاه سبک و سنگین نیز تعمیر اساسی شده‌اند.

کد خبر 601978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.