سهمیه علوفه و آرد عشایر بسیار پایین است

رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان گفت: سهمیه علوفه و آرد دام و عشایر شهرستان فارسان بسیار پایین است و این معضل باید پیگیری و رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رحیمی امروز _شنبه دوازدهم شهریورماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: سهمیه علوفه و آرد دام و عشایر شهرستان فارسان بسیار پایین است و ضروری است که تمهیدات لازم اندیشیده شود؛ نصب سیل‌بند آب‌راه‌های منتهی به شهر باباحیدر نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که سیل اخیر به زیرساخت‌های شهرستان فارسان وارد کرده است، گفت: کشاورزی، شیلات، باغات، دامداری، مناطق مسکونی، چادر عشایر و بسیاری از مناطق دیگر به طور کامل تخریب شده است و مسئولان شهرستان نیز به دلیل کمبود اعتبار، امکانات و تجهیزات مقابله با بحران به هیچ عنوان جواب‌گوی این حجم از خسارات نیستند، لذا انتظار می‌رود شهرستان فارسان مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان خاطرنشان کرد: این موارد نیازمند عزم جدی مدیران جهاد کشاورزی، هلال احمر، مدیریت بحران، اوقاف و امور خیریه، امور عشایر و دیگر متولیان است.

آن تن‌دهی در بیشتر نقاط بخش میانکوه و دیناران با مشکل مواجه است

موسی طهماسبی، رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل نیز در این جلسه اظهار کرد: مشکل سرعت پایین اینترنت و قطعی مداوم آن در بخش میانکوه و مرکزی باید رسیدگی شود.

وی با اشاره به مشکل آن تن‌دهی همراه اول در اکثر نقاط روستایی بخش میانکوه، تصریح کرد: مردم روستاهای ملک‌شیر، اسلام‌آباد، ده کهنه ورزرد و شهرک کاظمیه با مشکل شدید آن تن‌دهی همراه اول و اینترنت بسیار ضعیف مواجه است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: در روستای رفن از اینترنت نوع wll و نسل E استفاده می‌شود که سرعت قابل قبولی ندارد، همچنان در روستای علی‌آباد و قسمت پایین جاده شهرک محمدی اینترنت بسیار ضعیف است که نیازمند توجه مسئولان همراه اول به ویژه پرسنل بهینه‌سازی است تا این مشکل را مرتفع کنند.

وی افزود: در بخش مرکزی روستاهای افسرآباد، لشتر، چشمه سلیمان، گرد پینه، عباس‌آباد بالد، هفت پیران و کاوند فاقد اینترنت بوده و با توجه به اینکه عصر ارتباطات است، باید هرچه سریع‌تر این مشکلات مرتفع شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه فیبر نوری در سه‌راهی سرخون به سمت گندمکار دو سال گذشته متوقف شده است، اضافه کرد: انتظار می‌رود با از سر گرفتن عملیات اجرای کار و ایجاد ارتباط از طریق فیبر نوری شهرستان کیار در روستای دوپلان متصل شود تا مردم آن منطقه نیز از نعمت اینترنت پرسرعت بهرمند شوند.

کد خبر 601958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.