تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه‌ها ابلاغ شد/ دانشگاه‌های متخلف معرفی شوند

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی از ابلاغ طرح تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه ارشد و رساله‌های دکتری به دلیل راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: همه دانشگاه‌ها موظف به تمکین از این ابلاغیه هستند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه ارشد و رساله‌های دکتری به دلیل مراسم اربعین اظهار کرد: درباره جزئیات این موضوع با وزیر علوم دقایقی پیش گفت‌وگو کردم و وزیر اعلام کرد که تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه ارشد و رساله‌های دکتری به دلیل مراسم اربعین به همه دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است.

وی همه دانشگاه‌ها را موظف به تمکین از این ابلاغیه دانست و افزود: در صورتی که دانشگاهی از اجرای این ابلاغیه خودداری کند، رسانه‌ها نام آن‌را اعلام کنند تا برخورد لازم با متخلفان صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، چندی پیش عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چندی پیش اظهار کرد: با آغاز سال جدید ستاد دانشگاهیان در حوزه اربعین را با ریاست خود وزیر علوم تشکیل دادیم و همه دستگاه‌های آموزش عالی اعم از دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سازمان بسیج در آن عضویت دارند، به دنبال آن ستاد استانی و ستادهایی در دانشگاه شکل گرفت و اتفاقات خوبی رخ داد.

وی از تمدید مهلت دفاع از پایان نامه‌ها در ایام اربعین خبر داد و گفت: زمان رویداد اربعین، مصادف با بازگشایی دانشگاه‌ها است و همچنین تعدادی از دانشجویان درگیر دفاع از پایان‌نامه یا رساله دکتری خود هستند، به همین منظور با معاونت آموزشی وزارتخانه و دانشگاه‌ها هماهنگ کردیم که مدت زمان دفاع از پایان‌نامه و رساله‌ها تا آخر مهرماه تمدید شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم خاطرنشان کرد: دانشجویانی که قصد عزیمت به این سفر معنوی را دارند دچار مشکل نشوند، علاوه بر این غیبت دانشجویان در کلاس‌ها در ایام اربعین موجه تلقی می‌شود.

کد خبر 601949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.