تامین انرژی شهری از اتوبوس مدارس در ماساچوست

اتوبوس‌های الکتریکی مدارس بورلی، شهری در ایالت ماساچوست آمریکا، طی تابستان به تولید برق برای شبکه شهری به مدت ۸۰ ساعت پرداخت و توانست تقویت انرژی الکتریسیته را در روزهایی با بیشترین نیاز به آن در پی داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تابستان به علت گرمای زیاد خود و نیاز به استفاده بیشتر از وسایل خنک‌سازی هوا، مصرف انرژی فراوانی را می‌طلبد که این امر به سهم خود می‌تواند مشکلات زیادی را در پی داشته باشد. در واقع، بسیاری از شهرهای جهان طی روزهای گرم تابستانی، کمبود زیاد انرژی شهری را تجربه می‌کند و در نتیجه، اغلب شهرنشینان ممکن است روزهای بسیار سختی را تجربه کنند و حتی به بحران‌هایی نظیر گرمازدگی مبتلا شوند.

مدیران در بسیاری از شهرهای جهان می‌کوشند در فصل تابستان تدابیر خلاق ویژه‌ای پیاده کنند تا به واسطه آن، مصرف انرژی شهری را به حداقل برسانند. بورلی به واسطه بهره‌گیری از انرژی الکتریکی اتوبوس‌های برقی مدارس برای تولید نیرو، به عنوان یکی از نوآورترین شهرهای جهان در تابستان ۲۰۲۲ شناخته شده است که در نتیجه همکاری میان نهادها و سازمان‌های مختلف، از الکتریسیته موجود در سیستم‌های باطری پیشرفته دو اتوبوس برقی آن برای تولید نیروی شهری بهره گرفته شد. هر یک از باطری‌های این اتوبوس‌ها قابلیت تولید بیش از هفت مگاوات بر ساعت انرژی را دارد و می‌تواند همین میزان الکتریسیته را به شبکه شهری منتقل کند.

تامین انرژی شهری از اتوبوس مدارس در ماساچوست

مدیران بورلی ادعا کرده‌اند که اتوبوس‌های ذکر شده در تابستان سال جاری از قابلیت تولید انرژی برای ۳۲ رویداد شبکه‌ای برخوردار بود و توانست بخش قابل مهمی از کمبود نیروی شهری را تأمین کند.

این دومین تابستانی است که مدیران بورلی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته روز دنیا از انرژی اتوبوس‌های الکتریکی مدارس برای تولید نیروی شهری بهره گرفته‌اند و گزارش‌ها حاکی است که در تابستان سال قبل نیز، اقدام مشابهی در شهر برای جبران کمبود انرژی پیاده شد. برنامه‌ریزان بورلی مدعی شده‌اند که در سال‌های آینده اتوبوس‌های الکتریکی بیشتری را برای تأمین نیروی الکتریکی شهری مورد استفاده قرار خواهند داد و حتی در نظر دارند، سایر شهرهای ایالت ماساچوست را نیز از خلاقیت‌های خود در این زمینه بهره‌مند کنند.

تامین انرژی شهری از اتوبوس مدارس در ماساچوست

کد خبر 601923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.