تحقق اصل عدالت‌محوری با اجرای عملیات ممیزی شهری در اراک

مدیر اداره درآمدهای شهرداری اراک گفت: اجرای عملیات ممیزی شهری به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک در دستور کار قرار گرفته است.

ابوالفضل فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه با توسعه تکنولوژی و افزایش جمعیت شهرها، بهره‌مندی شهروندان از خدمات ارائه شده از سوی شهرداری‌ها، نیازمند ایجاد بانک اطلاعاتی به‌روز و کامل است؛ هدفی که تحقق آن نیازمند همکاری آحاد جامعه از جمله مالکان و بهره‌برداران املاک مسکونی و تجاری، ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه ممیزی املاک یکی از راهکارهای ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق برای شهرداری‌ها به‌شمار می‌رود که هر پنج سال یک‌بار نیاز به تجدید دارد، افزود: با جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند به دست آمده از ممیزی شهری، به سهولت می‌توان برای بسیاری از مشکلات آینده شهر همچون ترافیک، حمل‌ونقل درون‌شهری، خدمات تنظیف شهری، آسفالت معابر و تأمین سرانه فضای سبز برنامه‌ریزی کرد.

مدیر اداره درآمدهای شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات ممیزی شهری، اصل عدالت‌محوری در توزیع خدمات شهرداری‌ها محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات ممیزی شهری به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک در دستور کار قرار گرفته است، گفت: طی سال جاری اقدامات ارزشمندی انجام شده است، به‌طوری که اصلاح چارت سازمانی شهرداری، تشکیل ستاد و واحد ممیزی املاک و انجام تشریفات برگزاری مناقصه با عنوان ممیزی املاک، مستحدثات و سطوح شهری از مهمترین این اقدامات است.

فرجی ادامه داد: با به‌کارگیری مشاوران متخصص و همکاری شهروندان اراکی با مأموران ممیزی، فرایند برداشت اطلاعات هرچه سریع‌تر طی شده است و شهرداری اراک گامی بزرگ جهت ارائه خدمات عدالت‌محور برداشته است.

کد خبر 601916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.