اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زودبازده در مشهد

شهردار مشهد از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به‌منظور اجرای پروژه‌های زودبازده در حاشیه این کلان‌شهر خبر داد و گفت: اراضی پادگان لشگر ۷۷ و ۳۳ هکتاری بلوار بصیرت در یک‌سال گذشته تعیین تکلیف شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی اظهار کرد: اراضی پادگان لشگر ۷۷ و زمین ۳۳ هکتاری بلوار بصیرت در یک‌سال گذشته تعیین تکلیف شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه بازگشایی بلوار بصیرت یکی از اتفاقاتی بود که پروژه عمرانی آن با سرعت قابل توجهی انجام شد، افزود: همچنین قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک شش هزار میلیاردی با بانک شهر و قرارداد تأمین مالی ۱۵ هزار میلیاردی با بانک مسکن در یک‌سال گذشته انعقاد شده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: آغاز عملیات احداث پروژه مشارکتی برج جنوب با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیاردی نشانه بازگشت سرمایه‌گذاری به شهر است.

وی در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران، خاطرنشان کرد: بدهی پیمانکاران در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و️ بیش از ۶۰ درصد مطالبات پیمانکاران در سال گذشته پرداخت شده است.

ارجائی با بیان اینکه میزان آبیاری فضای سبز با استفاده از پساب در یک‌سال گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر روزانه دو هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شود و برای پاکیزگی شهر فعالیت توقف‌ناپذیری داریم.

مناسب‌سازی بوستان‌های شهر

وی با اشاره به ساخت و توسعه سه ایستگاه آتش‌نشانی، تصریح کرد: مناسب‌سازی بوستان‌ها برای افراد دارای نیازهای ویژه (معلولان) و راه‌اندازی سایت‌های ورزشی مختص بانوان در پارک‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در یک‌سال گذشته است.

شهردار مشهد با بیان اینکه ۳۰ واگن در قالب شش رام قطار شهری به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان در یکسال گذشته خریداری شد، ادامه داد: حفاری تونل شرقی خط سه تکمیل و مرحله معماری ایستگاه‌های فاز یک خط سه آغاز و ۱,۵۵۰ میلیارد تومان به خط سه قطار شهری تزریق شده است.

وی با اشاره به خریداری ۸۳ دستگاه اتوبوس، ۳۰ دستگاه میدل‌باس و نوسازی ۲۷ دستگاه اتوبوس، اظهار کرد: قرارداد ۱۳۹ دستگاه اتوبوس نیز منعقد شده است و در این مدت️ چهار خط با قیمت بلیت ۱۰۰ تومانی در حاشیه شهر نیز راه‌اندازی شد، همچنین حذف الیت از ۳۸ معبر شهری و نوسازی ۴۱۳ دستگاه تاکسی از دیگر فعالیت‌های یک‌سال گذشته شهرداری مشهد است.

ارجائی افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده در حاشیه شهر در یک‌سال گذشته تعریف و آغاز شده است، بهره‌برداری از پل طبرسی شمالی به رسالت و زیرگذر آزادی-جانباز با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شهرداری انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از جلوخان پایانه امام رضا (ع)، بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس و «ره‌باغ حضرت زهرا (س)) در یک‌سال گذشته از دیگر فعالیت‌های عمرانی شهرداری مشهد بود.

شهردار مشهد ادامه داد: طرح‌های تفصیلی قرقی، خین‌عرب و قند شیرین همچنین طرح راهبردی توس تعیین تکلیف و ۷۰۰ هزار مترمربع معابر شهری در یک‌سال گذشته آسفالت شده است.

کد خبر 601879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.