«پیاده‌روی جاماندگان اربعین» هیچ توجیهی ندارد

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مراسمی تحت عنوان پیاده‌روی جاماندگان اربعین هیچ توجیهی ندارد، گفت: جایگزین برای پیاده روی اربعین ایجاد نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امروز _جمعه یازدهم شهریورماه_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه هر کاری را باید برای رضای خدا انجام دهیم اظهار کرد: امام خمینی (ره) حتی لحظه‌ای در امور خود کار را برای رضای غیرخدا انجام نمی‌داد.

وی به ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین حسینی یکی از بزرگترین حرکات بشری در طول تاریخ است و علاوه بر اینکه از لحاظ معنوی ارزش بسیار بالایی دارد از لحاظ جهانی نیز اتحاد تشیع را به همه دنیا نشان می‌دهد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: جهانی شدن آرمان‌های امام حسین (ع) یکی از برکاتی است که به واسطه همین اربعین در تمامی رسانه‌های دنیا منعکس می‌شود و حتی رسانه‌های مخالف اسلام و تشیع نیز مجبور می‌شوند عظمت این حرکت را نشان دهند.

ناصری یزدی با بیان اینکه در برابر تمام منکرات و فسادهایی که استکبار در حال ترویج آن است، اربعین و حرکات امام حسین (ع) انسان را به سمت خداوند سوق‌می‌دهد، گفت: اربعین دنیا را تکان می‌دهد و خوبی‌ها، سخاوت‌ها و عنایت‌ها را آشکار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: هر یک از ما که توفیق حضور در پیاده روی اربعین را پیدا می‌کنیم باید حرمت حضرت امام حسین (ع) را حفظ کنیم و رفتار ما آن‌گونه باشد که محبت اهل بیت (ع) را در دیگران به وسیله رفتار خویش نهادینه کنیم.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که پس از اربعین مشاهده می‌کنیم اقدامی به نام راهپیمایی بازماندگان اربعین است که نه تنها هیچ دلیلی برای انجام آن وجود ندارد بلکه در آینده ممکن است به یک بدعت بزرگ در برابر اربعین تبدیل شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: به جای اینکه چنین کار بدون دلیل و توجیهی انجام دهیم، می‌توان یک دسته عزاداری برای حضرت امام حسین (ع) ایجاد کنیم تا سو استفاده‌گران نتوانند در آن بدعت‌گذاری کنند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هم برخی مراسم‌های مشابه این موضوع به وجود آمد که پس از آن با بدعت‌های مختلف مشکلاتی در مسیر ایجاد شد و حتی به اقدامی در مخالف حرکات دینی تبدیل شد.

کد خبر 601762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.