بیانیه آیت الله حائری آرامش را به عراق بازگرداند

عضو خبرگان رهبری گفت: اهمیت این بیانیه چون فتوای آیت‌الله میرزای شیرازی بود، بصیرت این مرجع در تاریخ بی بدیل است و آیندگان درباره اهمیت این بیانیه در صحنه بین المللی سخن خواهد گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز_ جمعه یازدهم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: بر اساس قرآن کریم تقوا باعث ارزشمندی انسان می‌شود و محبوبیت نزد ملائکه و خداوند در گرو رعایت تقوا است.

وی با اشاره رحلت عالم ربانی، استاد اخلاق آیت الله ناصری گفت: رحلت چنین عالمانی از میان ما ضایعی غیر جبران است و حقیقتاً وی مصداق بارز اخلاق و زهد و تقوا از خصایص بارز شخصیتی آن عالم مرحوم بود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه گواهی می‌دهم آیت الله ناصری مطیع امر ولایت و امام زمان بود، خاطرنشان کرد: آیت الله ناصری بدون هوای نفس بود و جز رضایت خداوند را در امور در نظر نمی‌گرفت و به حق و شایسته مردم اصفهان، در مراسم تشییع شرکت کردند.

وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین که نماد عملی از وحدت و انسجام بین همه گروه‌ها حتی فراتر از شیعیان بوده که از مناسبت‌های پیش رو است و این جلوه‌ای از اخوت دینی و حرکت به سمت سبقت به احسان و خدمت به دیگران و فراگیری سبک زندگی حسینی است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی، یک نوع ایثار نفیس و انفاق فوق‌العاده و مصداق عمل «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» است و یک گذشت خالصانه دارد.

وی افزود: معتقدم راهپیمایی اربعین حسینی نوعی جهاد تبیین عملی است و محبت اهل بیت و مکتب حسینی را برای دنیا تبیین کرده و تبیین کننده سبک زندگی بر محور شهادت عزت‌مندانه به جای زندگی ذلیلانه است‌.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات رهبری در تعریف و توصیف دولت سیزدهم گفت: استکبار ستیزی، پرهیز از مانع تراشی، خدمت صادقانه، منع خام فروشی، اهمیت دادن به ظرفیت‌های کشور و شرطی نکردن حل معضلات، هماهنگی بین سه قوا از جمله ویژگی‌های دولت سیزدهم بود که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید داشتند.

وی همچنین به ناآرامی‌ها و اختلاف‌های پیش آمده اخیر در کشور عراق اشاره و تاکید کرد: پشت صحنه ادامه این اختلاف‌ها انگلیس و آمریکا بود ولی بیانیه استثنایی آیت الله حائری مرجعیت شیعه در عراق آرامش را به این کشور بازگرداند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: اهمیت این بیانیه چون فتوای آیت‌الله میرزای شیرازی بود، بصیرت این مرجع در تاریخ بی‌بدیل است و آیندگان درباره اهمیت این بیانیه در صحنه بین المللی سخن خواهد گفت.

کد خبر 601754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.