کدام علائم کرونا زودتر از بین می‌رود؟

تب، یکی از رایج‌ترین و نخستین علائم بیماری کرونا است که پس از گذشت چند روز بهبود پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علائم بیماری کووید -۱۹ با توجه به سویه ایجادکننده آن، متفاوت است. برای نمونه، زیرسویه BA.5 امیکرون باعث بروز علائم تنفسی فوقانی مانند گلودرد، خستگی، تب و آبریزش بینی می‌‎شود و ریه‌های فرد را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. علاوه بر این، شدت علائم بیماری کووید -۱۹ ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

ماندگارترین علائم بیماری کووید -۱۹ چیست؟

یکی از ماندگارترین علائم کووید -۱۹ سرفه است؛ بسیاری از افراد تا مدت‌ها پس از بهبودی نیز درگیر سرفه هستند. خستگی یکی دیگر از علائمی است که می‌تواند برای مدت طولانی فرد را درگیر کند.

علائم طولانی‌مدت کرونا تا چه مدت ماندگار است؟

بیشتر افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ طی چند روز تا چند هفته بهبود پیدا می‌کنند، اما ممکن است بعضی از علائم بیماری برای مدت طولانی‌تری ماندگار باشد. طیف گسترده‌ای از علائم ممکن است تا هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری ادامه‌دار باشد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که علائم بیشتر بیماران معمولاً با گذر زمان بهبود پیدا می‌کند، اما برخی افراد دچار علائم طولانی‌مدت آن می‌شوند.

علائم کرونای طولانی مدت چیست؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که برخی افراد تا ۱۵ ماه پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ دچار مشکلاتی مانند مه مغزی، سردرد، سرگیجه، تاری دید، خستگی و وزوز گوش می‌شوند.

علائم کوتاه‌مدت کووید -۱۹ چیست؟

تب یکی از رایج‌ترین و اولین علائم بیماری کووید -۱۹ است که پس از گذشت چند روز بهبود پیدا می‌کند. زمانی که التهاب بدن افزایش پیدا می‌کند، فرد دچار تب می‌شود.

علائم اولیه کووید -۱۹ چیست؟

تب، سردرد، گلودرد یا خستگی بعضی از نخستین علائمی است که ممکن است فرد آلوده آن را تجربه کند؛ برخی بیماران از دست دادن حس چشایی و بویایی را به عنوان علائم اولیه تجربه می‌کنند. همچنین تب ممکن است اولین نشانه بیماری کووید -۱۹ باشد، پس از آن نیز فرد دچار سرفه و درد عضلانی می‌شود. پس از این موارد، افراد مبتلا به بیماری احتمالاً حالت تهوع، استفراغ و اسهال را تجربه می‌کنند.

کد خبر 601729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.