مصرف انگور به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند

انگور حاوی مواد مغذی گیاهی مانند پلی‌فنول‌ها و اسیدفنولیک است که به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ازآنجاکه انگور حاوی آنتی‌اکسیدان‌های متنوع و پلی‌فنول‌ها است به سلامت قلب کمک می‌کند. پلی‌فنول‌ها مولکول‌هایی هستند که با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند، به کاهش فشار خون می‌کند و سلامت قلب را ارتقا می‌دهد. این ترکیبات مفید خاصیت انعطاف‌پذیری عروق خونی را نیز افزایش می‌دهد.

همچنین، انگور سرشار از فلاوونوئیدها است که بسیار قوی است و از سلامت دستگاه قلب و عروق محافظت می‌کند. یکی از رنگدانه‌های موجود در انگور قرمز کرستین است که تأثیر ویژه‌ای در تنظیم میزان کلسترول خون و ممانعت از اکسایش کلسترول بد خون می‌کند. افزایش کلسترول باعث بروز پلاک‌هایی در رگ‌ها می‌شود و در نهایت باعث مسدود شدن آن‌ها می‌شود.

علاوه بر این، انگور حاوی پتاسیم است که تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت قلب دارد، زیرا به کنترل فشار خون کمک می‌کند. نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که پلی‌فنول‌های موجود در انگور قرمز دو برابر بیشتر از نوع سفید آن است، بنابراین خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن نیز دو برابر بیشتر است و تأثیر بیشتری بر سلامت قلب دارد.

توصیه شده است که افراد روزانه از میوه انگور استفاده کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند، این میوه را می‌توان به صورت معمولی یا آب انگور مصرف کرد یا آن را به سالاد میوه اضافه کرد.

کد خبر 601726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.