لزوم استمرار فعالیت‌های شهرداری سمنان در زمینه شهر هوشمند

استاندار سمنان با تقدیر از طراحی و راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی شهرداری سمنان، این حرکت شهرداری را در راستای شهر هوشمند خواند و بر استمرار این حرکت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین رونمایی از ۵۰ طرح شهرداری سمنان با اعتبار یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان و معاونان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری برگزار شد.

سید محمدرضا هاشمی در این آئین با تقدیر از رهنمودها و حمایت‌های ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان اظهار کرد: اگر وفاق و صمیمیت بین اعضای شورای اسلامی شهر و کار جهادی کارکنان شهرداری نبود، افتتاح این طرح‌ها رقم نمی‌خورد.

وی افزود: اگر ۵۰ پروژه مختلف با اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومان در حوزه شهری در سمنان به بهره برداری می‌رسد، مرهون تلاش شبانه روزی و سخت‌کوشی پرسنل پرتلاش شهرداری سمنان و همراهی مردم شریف این شهرستان است.

استاندار سمنان با تقدیر از طراحی و راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی شهرداری سمنان، این حرکت شهرداری را در راستای شهر هوشمند خواند و بر استمرار این حرکت تاکید کرد.

هاشمی خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته تهیه واکسن، مردمی‌سازی یارانه‌ها، نهضت ملی مسکن، مبادله اقتصادی با همسایه‌ها، کاهش تورم، سیاست‌های خارجی، سفرهای استانی ریاست جمهوری به ۳۱ استان و … رقم خورد، اما مهمترین دستاورد دولت این بود که مقام معظم رهبری فرمودند دولت سیزدهم، امید و اعتماد به نظام اسلامی را زنده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات عمرانی در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان اختصاص یافت و ۶۰۰ طرح عمرانی و اقصادی استان سمنان با اعتبار دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح شد که اعتبار ۹۲ طرح از سفر ریاست جمهوری تأمین شد.

استاندار سمنان گفت: هفت هزار فقره وام قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی با اقساط ۶۰ ماهه در سفر ریاست جمهوری به شهروندان پرداخت شد و با همراهی دولت مردمی دو هزار دستگاه اتوبوس شهرداری‌های کل کشور از یکی از واحدهای صنعتی استان سمنان به مبلغ هفت هزار میلیارد تومان خریداری شد.

وی افزود: در این مدت ۴۷ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت و یک هزار و ۳۰۰ نفر به کار بازگشتند. همچنین ۲۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهرها جمع‌آوری شدند که ۴۱ درصد از آنان متعلق به خارج از استان هستند.

هاشمی با بیان اینکه تعداد اصناف شهر سمنان از میانگین کشوری بیشتر است، اظهار کرد: انتخاب مکان عبور آزادراه حرم تا حرم به گونه‌ای باشد که مسافران را به داخل شهر هدایت کند که از اصناف خرید کنند.

وی افزود: احداث تالار مرکزی سمنان در حال تکمیل و اعتبار آن تأمین می‌شود. اجرای پل شهرک روزیه کار خوبی است زیرا این نقطه بسیار حادثه‌خیز و خطرناک محسوب می‌شود.

استاندار سمنان در پایان خاطر نشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن سه هزار و ۵۰۰ واحد در حال ساخت است. برخی از شهروندان توان آورده اولیه ندارند و حل این موضوع در شورای عالی مسکن پیگیری می‌شود.

کد خبر 601690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.